Bukefalos 28 år!

"Ung mamma"

Sv: "Ung mamma"

Jag räknas definitivt till kategorin ung mamma;)
Jag fyllde 18 veckan efter min son föddes och fyllde 20 två månader efter min dotter föddes:love:

Ung mamma kan man väl säga innan 20-23 sådär, men jag tyckte personligen inte att man var ung mamma vid den åldern när jag själv fick barn:rofl: :rofl: :rofl:

Men rent statistiskt så är ju ca 28 år genomsnitts åldern för första gångs mammor så då kanske gränsen går där någonstans?!

Jag tror inte åldern spelar så stor roll egentligen...många är ju mer ego när de är 30 än en annan vid 20...

Men det är klart, jag har ju alltid varit yngst på föräldra möten och dylikt:o :D

Och visst är det lite lustigt när min kompis som är lika gammal (ung;) ) som jag ska ha sitt andra barn i vinter:) visserligen har hon en fyraåring sen innan men ändå!

Hon brukar säga att herregud! Dina barn är snart på väg ut och min andra bebis har inte ens kommit ut:angel:
 
Sv: "Ung mamma"

Var går gränsen mellan ung mamma och "vanlig" mamma?

Är det åldern eller umgänget som har betydelse?

Själv fick jag mitt första barn när jag var 24, och väntar nu mitt andra vid 25 år.

Jag har aldrig känt mig ovanligt ung för att få barn, medan jag på flera andra forum sett mammor som tycker sig vara unga trots att de är runt 25-års åldern.

Det kanske beror på att folk i min omgivning i samma ålder skaffar barn, och att jag inte är först eller yngst?

Vad tycker ni?
jag är 36år o min dotter e 18år så jag var/är väll en ung mamma som gärna väntar några år innan jag blir mormor om jag själv får bestämma...
 
Sv: "Ung mamma"

jag var 20år när jag fick min lilla pojke, som nu är 18mån. Det var jätte planerat och har aldrig känt mig som en ung mamma. jag har bara sett detta som något positivt. att man kanske kan vara med sitt barn på ett annat sätt. flera i min klass hade fått barn precis innan,dem var 18-19 då. Allt har bara gått bra!
Men jag kan ju säga att jag fick mig en tankeställare när en äldre dam frågade om det var min lillebror!!!!
 
Sv: "Ung mamma"

Men jag kan ju säga att jag fick mig en tankeställare när en äldre dam frågade om det var min lillebror!!!!

:rofl: :rofl: :rofl:
Hade jag fått en slant var gång jag fått frågan alt. att folk har tagit för givet att jag är deras storasyster/barnflicka så hade jag varit rik idag:angel:

Men det bryr jag mig inte ett dugg om:D

Jag är såååå lycklig att jag fått den stora äran att få barn precis när jag velat ha dem:love:

Det är ju inte alla förunnat :(
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 262
  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 979
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 323

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp