Ungersk vizsla

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. Jag skrev att jag inte har nån andledning att vara snäll tillbaka.
Alltså vara snäll: Ta tid och förklara vad en assistans hund gör.
Inte ha nån andledning att vara snäll tillbaka till nån som är o trevlig: Bara konsta tera att den inte vet vad den pratar om.
Du har inte rätt att bli otrevlig tillbaka.
Du måste inte förklara vad en assistanshund är. Du kan bara igonrera om du tycker det är upprörande. Eller anmäla om skäl finns. Men inte bli otrevlig tillbaka.
 
Nej det frågar jag inte. Har du läst det jag skrev?
Såhär skrev jag:
Jag har sett endel på youtube och så som har en ungersk vizsla som service hund eller sånt. Och nån sa att den tycker att dom passar väldigt bra för det för att dom är väldigt smarta och lätt lärda och vill vara nära sin människa och att dom trivs med att ha en upp gift. Skulle ni hålla med att dom är så?
Jag frågade inte om det är en bra ide eller nånting sånt.
Precis här så frågar du.
Du skriver: skulle ni hålla med om att de är så?

Nej jag håller inte med. För nej det är ingen bra ide att ha en jakthund till detta ändamål. En rastypisk vizla passar inte!!!
Och då måste jag givetvis få förklara VARFÖR de inte passar.

Sen ska du veta att du äger inte rätten till tråden eller till svaren. Så länge vi håller oss till ämnet (Vizla och jakthundar till servicehund) så får folk skriva vad de vill. Det finns andra som läser och lär sig.

Helt ärligt, har du lärt dig något genom tråden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 241
Senast: LiviaFilippa
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 787
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp