Bukefalos 28 år!

Uppfödarpremier i andra länder.

Masse

Trådstartare
Uppfödarpremierna har ju kommit upp lite då och då. Nu började jag fundera på hur det fungerar i andra länder, om dom har samma system med premier till uppfödarna och om dom är i samma storlek som här.
Är det någon som har koll på det t ex är för en uppfödare i Finland, Danmark, Norge o s v?
 
Sv: Uppfödarpremier i andra länder.

I Norge er det 20% oppdretterpremier frem til og med 6 år, deretter 10% til og med 10 år og 5% til og med 12 år for varmblodstravere på alle baner i UET medlemsland.

For oppdrettere av kaldblodstravere er premiene 15% til ogmed 6 år, 10% tilogmed 10 år og 5% til og med 15 år på alle nordiske baner.
 
Sv: Uppfödarpremier i andra länder.

Intressant det är ju bättre än vad vi har i Sverige.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 748
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
658
Senast: MJLee
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 230
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 359
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp