uppfostran finns hos vem?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Malle Palle

Igår när jag var i stallet kom grannens mamma för att ta bort hindrerna som fanns i padocken, visste redan att dottern skulle rida ett hårdpass i dressyr.

När dottern kommer med hästen ska hennes mamma ta bort sista hindret från banan och då skriker ungen "j*vla subba du kan för f*n inte ta bord hinderna" åt henne. (hon får ta bort hindrerna)
Till svar får hon bara "men" :eek:

Om det varit min elvaåring hade jag förbjudit henne att rida resten av veckan.
Jag svär inte mot mina föräldrar och har bara sagt subba 2-3gånger.

men jag fattar inte hur en förälder bara kan säga men mot subba, det räcker ju inte långt. att inte rida hästen veckan ut måste kännas mycke mer mot ungen.
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

Men :eek: !
Vilken fruktansvärt elak och otacksam unge! Och mamman som var så snäll och tog bort hindrena. Om det skulle varit min unge skulle jag lagt hästen till försäljning :angel: :mad: ......det kanske skulle ta skruv!

Nolltolerans på sånt språk till NÅGON!
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

Eller lagt ungen till försäljning :devil: :smirk:
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

Citat från dr Phil...

"You learn people how to treat you..."

Så denna lilla unge har säkert hämtat sitt sätt hemifrån...
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

Hmmm, ungen måste ju har lärt sig att det e ok att säga såna saker!
Trist! :crazy:
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

Jo det är ju det jag menar.. Mamman/pappan har ju inte markerat att så talar man inte till någon..

Jag har slutat reagera på hur barn uppför sig... jag reagerar på hur föräldrarna tar sitt ansvar att uppfostra sina barn.
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

om det hade varit min unge så skulle blixtarna från mina ögon ha skjutit ungen ur sadeln :devil: Jag har ju en dotter på 12 år som har en gammal Loppa(new forest) ALDRIG att hon skulle våga tilltala mig på det viset...I mina öron/ögon låter det helt vansinnigt att en liten sketen 11-åring vågar tilltala sin mamma på det viset! Jag tycker att det är viktigt med ömsesidig respekt. Jag tilltalar inte min dotter på ett otrevligt vis, men jag låter henne inte hunsa med mig heller.

//millus
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

I ett stall jag hade hästen i, fanns ett "jävulsbarn". Dess beteende gick dock att direkt koppla till mamman (om man tänkte efter lite) , tyvärr drabbades ungen av mångas ilska, morsan fattade inte ett jota, varför många var trötta på hennes barn som aldrig plockade upp efter sig, ledde ut hästen i hagen 15 minuter innan kvällsinsläppet, skrek, gapade, hade radion på hög volym i stallet osv.
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

För det första skulle jag aldrig kalla ngn för nåt som h*n inte är. Och för det andra skulle jag aldrig svära åt mina föräldrar - eller nån eg. Inte ens en liten svordom åt någonting annat, i en laddad konversation.

Jag hade nog ställt in dagens ridpass och sen haft ett samtal med henne. Det är mitt fel att mitt barn inte vet hur viktigt det är att visa respekt för andra människor och jag skulle göra allt för att försöka få henne att förstå det. Ett barn ska avstå från en dålig handligt för att h*n känner medömkan med de som får lida pga handlingen, inte för att h*n tycker synd om sig själv pga "bestraffningen".

Ett barn ska lära sig att respektera andra människor, inte att undvika bestraffningar.
 
Sv: uppfostran finns hos vem?

låter som lite för slapp upfostran där, man ska sätta hårt mot hårt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 204
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 881
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 590
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 360
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp