Bukefalos 28 år!

keilir

Trådstartare
Planerar NY resa och har några frågor:
- Sängstorlek, på hotellet vi ska boka kan man välja "en säng" eller queensize. En queensize är 152 cm bred har jag läst men vad tror ni man menar med "en säng"?

-När man på vissa sidor ska fylla i sitt namn så är det ju viktigt att det står som i passet med förnamn mellannamn och efternamn. Om man då heter sina namn i omvänd ordning alltså Sara KARIN Pia Eriksson vilket namn är då förnamn? Blir det liksom första namnet som blir förnamn och sen får Karin och Pia vara mellannamn fast det egentligen inte stämmer?
 
Sv: USA resa

90 sang kanske, ingen aning:)

Sakrast att anvanda det namn som star forst i passet, iaf pa flygbiljetter osv. Ibland ar forstaelsen for vara Svenska traditioner ratt lag :D

Inglorion - som heter Eva enbart nar jag flyger och nar jag har att gora med Brittiska banker ;)
 
Sv: USA resa

En sang ar "King size" och nagot bredare an en dubbelsang i Sverige. De flesta hotel har sa man kan valja antingen tva 'queen size' (som ar lika breda som de flesta dubbel sangar men en madrass i Sverige) eller en "king size" som ar bredare an en Svensk dubbelsang.:D

Det funkar bra i USA att anvanda ett mellan namn som "forsta namn" ... det ar ju trots allt det namn man anvant till signaturen i passet ;) ... fast nar du fyller i blanketter som inte nodvandigtvis ses tillsammans med passet skulle jag anvanda den ordning namnen star i passet.
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp