Bukefalos 28 år!

Utelek för 1½-åring

Sandra78

Trådstartare
Även om vi bor nära en allmän lekplats så har jag tänkt göra i ordning så att dottern har nåt att leka med i trädgården också. Det är en liten gräsplätt på knappt 300 kvadrat så det går ju inte att bygga en äventyrspark precis, men något måste man ju kunna hitta på.
Sambon är helt inne på en sandlåda, men jag är inte helt säker på den idéen då det lär bli mycket spring ut och in = mängder av sand inne. Dessutom är hon inte den stillsamma typen som vill baka sandkakor tror jag.

Inne tycker hon för tillfället (14 månader) mest om att klättra/klänga/åla/studsa, att köra små och stora bilar och att plocka isär duplo-klossar.
Ute tycker hon om att gå (där det är plogat då) och att hålla i hundkopplet när hon sitter i vagnen.

Jag funderade på nån typ av lektält med tunnlar och sånt, det borde väl passa för åldern? Mer/andra idéer?
 
Sv: Utelek för 1½-åring

Mina barn gillade vatten i den aldern - vi hade ett flyttbart plastkar med vatten (de maste sta upp for att kunna leka med det) och diverse plastleksaker, vattenkannor, sprayflaskor, svampar och sant. Vi hade aven en sandlada, en liten rutschkana i plast (hopfallbar, anvandes inomhus pa vintern), och sen byggde vi en stor lekstuga i tra som var och ar mkt popular men det finns ju aven mindre sadana i plast som man latt kan flytta pa och som inte tar sa mkt plats. Liten gungstallning kanske ocksa roar? Mina hade ocksa plastbilar som kunde "koras" (med benstyrka :D) eller knuffas av foralder pa uteplats och grasmatta. Vi hade ocksa ett lagt trabord som de kunde lagga stenar pa (stenar var en annan fascination som holl i sig lange), eller bygga torn med sandleksaker eller vad de nu ville gora.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp