Utmaning: Lita på din kropp!

Det där går när man är i åldern odödlig, men jag har kommit upp i åldern dödlig - så, nej tack. :-)
 
Du vet sådana där stålställningar som finns på lekplatser och utomhusgym? Utnyttja dem :D
images

(bild från google för att visa vad jag menar)
 
Hitta en grön liten kulle, lägg dig raklång och rulla ner. :D

Kanske inte så mycket att "lita på din kropp" men du får kanske ett "bergochdalbanssug" i magen!
 
Hallå! Jag har börjat utmana mina egna rädslor och misstro att min kropp inte kan, genom att våga göra lite "tokiga" saker med min kropp. Saker som egentligen inte kräver speciellt mycket styrka/smidighet utan snarare mod och tro på sig själv. Häromdagen stod jag på händer för första gången i mitt 24-åriga liv, och idag hängde jag upp och ned i en dörrkarm. DET GICK! Och det var inte svårt.

Men nu har jag slut på idéer. Har ni några idéer på enkla, men lite modiga, saker man kan göra med sin kropp för att bygga kroppslig tillit? Och då inte typ gå ner i split eller lyfta en bil - utan sånt som alla kan göra, så länge man är frisk.

3184413D-2E01-41C6-ADC9-28E0B12BD9E3_zps02ktnk7q.jpg
Jag började att prova göra det där. Hemma hos mormor. Det var dumt. För hon blev arg.

"Jag FÖRBJUDER DIG!!!!!!!" - LVs mormor
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 075
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 837
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 464
Senast: Emtherlia
·
Övr. Hund Jag funderar på att skaffa en valp inom snar framtid och undrar hur det brukar funka när man redan har en hund i huset. Jag har en 5...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp