Utställningstråden 2011

Blueberry

Trådstartare
Eftersom det inte är 2010 längre, och jag inte kunde hitta någon ny utställningstråd så skapar jag en ny.

Vad har ni för planer och mål för i år?
Vilken är nästa utställning för er?
Hur gick det på den senaste?

Och så vidare, och så vidare.

Låt oss diskutera med och heja på och peppa och gratulera varandra! :bow:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Har äntligen en hund jag kan ställa igen! (den äldre är kastrerad)
och han gör "debuten" (inoff men ändock:)) den 25:e April ! :) han är 5 månader då så hur som skulle det ha varit inoff ^^
Men vi har planerat en hel del iår.

7-8 Maj har vi officiell utst för brukshundar i timrå
15 Maj har vi en inoff i sundsvall
7 Aug ska vi till Svenstavik internationell
8 Okt int i Sundsvall :)

Dessa är dom som är spikade,
ev kommer jag att ställa honom den 15 o 16 i Tvååker.
är dock inte helt 100:a där :p
Förhoppningsvis så kommer vi iväg på några fler, men de som är spikade är runtom i "närheten" :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag har bara tänkt ställa på två utställningar i år. Dels är det årets största vinthundsutställning i Västerås i juli (brukar vara ca 200 salukis med, på vanliga utställningar är det kanske 40..) och dels är det Stora Sthlm i december.

På vinthundsutställningen så kommer jag ställa båda damerna, om tanten fortfarande är i bra skick då osv. På Stora Sthlm blir det bara unghunden som får fjanta runt :)

Mål har jag inga, förutom att få iaf.. eh.. godkänt, på Wahidah där i december. Det som skulle varit en 2a i kvalitet om det var gamla reglerna. Vad sjutton blir det med nya? :angel: Hon behöver få det på en internationell utställning om hon sedan ska kunna ta cacil på lure coursing. Visar det sig att hon är tokduktig på LC (debut om en månad) så får jag väl planera in någon internationell utställning tidigare. Vore snopet att missa ett cacil bara för att hunden inte har utställningsmerit.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Glömde ju målen ^^

Klart han ska vinna allt ^^ nämen skämt åsido, vore väldigt kul om han visar sig vara av championat kvalite :)
Uppfödaren tror på han iaf så vi håller tummarna på att det kommer gå vägen :)
Skulle han inte passa sig i utställning så kommer jag ändå att tävla med han i lydnad och ev skydd :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag har tänkt att ställa Billy på minst två officiella i år.
Vi har gjort några inoff förut, och alltid fått minst HP. (Inte för att det behöver betyda någonting i ett officiellt sammanhang, men ändå)

Det enda egentliga "problemet" med Billy är att han är stor.
Om han spänner sig vid mätning kan han gå över gränsen för vad som är tillåtet och därmed bli diskad (?). Så det ska bli... ja, spännande. Eftersom hans storlek är i överkant är det dessutom en överhängande mätrisk. Så det gäller att han står korrekt om eller när han mäts.
Å andra sidan är han jäkligt snygg. Han har skitbra vinklar och härligt uttryck, fin färg och proportionerlig, välmusklad kropp. Dessutom har han väldigt trevligt psyke. Så det vore ju förargligt om han döms ut för någon halv centimeter hit eller dit, kan jag ju tycka (mycket opartiskt :angel:).

Nästa helg ska vi till Västerås på vår första officiella. Det är 65 dvärgpinnar anmälda, så det lär vara tuff konkurrens.
1 maj har vi en inoff här i Karlstad.
7 maj också är det inoff i Forshaga.
Sen ska vi på officiell utställning i Borås 2 juli, efter det blir de Ransäter.

Målet med första utställningen för året är i första hand att vi ska få en bra erfarenhet. Billy brukar bli väldigt fokuserad på mig när det mycket runt omkring, så den biten känns bra. Och jag vill helst inte att han åker på grund av höjden, såklart.
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl

jag och lilltjejen kör ett sista intensivt rejs för att få henne SeUch innan det är valpdags ;)
beger oss till Överkalix? Övertorneå? minns inte vilket, men 14/5 iaf, luleå 21/5 och piteå 22/5. ett jäkla cert ska vi väl ändå kunna norpa åt oss på tre utställningar?! :D sedan blir det förhoppningsvis valpar i juli och beroende på hur hennes päls klarar sig funderar jag på norge, finland eller stora stockholm i december. detta blir minst sagt ett mellanår, i princip hela utställningssäsongen försvinner ju, men får jag en liten krabat till att införliva i familjen så är det ju värt det :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Skoj med en ny utställningstråd :laugh:

Planerna för i år är vila för hanen tills han får mer päls och ställa enbart tiken på de kommande utställningar som vi har planerat vilket är ca. 1 utställning/månad året ut i princip. Mina mål är att bibehålla tikens glädje i ringen så därför har jag inga stora förväntningar utan vill bara göra det till en positiv upplevelse för henne. Hon är fortfarande ganska valpig i sitt utseende men jag tror att hon kommer blomma ut med tiden :)

De utställningar vi har planerat är:
April - Västerås
Maj - Vallentuna (rasspecial) + Österbybruk
Juni - Avesta
Juli - Alfta
Augusti - Norrköping
September - Gimo (nästintill hemmaplan ju, tar ungefär en 15-20 min. med bil dit)
Oktober - Sundsvall + Sollentuna (rasspecial)
December - Stockholm

Den senaste utställning var nere i Malmö och då ställdes båda, hanen för att han helt enkelt skulle få följa med in men förhoppningarna var noll på honom. Tiken ställdes för sista gången i valpklass och hanen i unghundsklass. Det var 6 tikvalpar inklusive min i klassen och min tjejja slutade som 3:a, jättenöjd med hennes insats och kritiken var fin. Hanen fick VG men det var väntat, även han fick fin kritik så summa sumarum så var det en lyckad utställning även om man var slut efter resan (åkte på fredag fm. och kom hem på måndagkvällen) :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag känner mig stressad o pressad av årets utställningar,mest pga att jag bytt ras vilket gör att jag har 0 koll på vilken dommare som vill ha vad.Så jag anmäler allt jag har och i blindo.
Första off blir skk lidköping,nästa vänersborg.Första o enda inoff blir skövde 1 maj,då mest för att checka av min nyblivna junior hane och se att fodervärden gjort sitt jobb väl,och så får den nya importhunden följa med så jag vet vad/och om jag behöver träna inför Lidköping veckan efter.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Nu ska vi se..

Hatjo är anmäld till:

24/4 - SVK Östras egen utställning i Enhörna. Domare som gillade både hans pappa och mamma, så det bådar gott. UKL

29/5 - Eventuellt Stockholm International Dog Show i UKL. Jag har inte helt bestämt mig...

4/6 - Vorstehklubbens Riksutställning i Herrfallet, UKL.

Sen kommer sommaren och förhösten då han förhoppningsvis ska kunna prestera ett 1:a pris i ÖKL på jaktprov. Sen kan vi börja gå i jaktklass och ta certen...

... utställningar under hösten är inte bestämt än, mer än:

10/12 - Stora Stockholm, ÖKL.
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2011

Har två Rottisar, en hane å en tik på 10månader.

Senaste var i Malmö där Hanen blev excellent i Junkl och 4 i Junkk som var totalt oväntat att han ens skulle gå vidare då vi tycker att han fortfarande är väldigt outvecklad men behöver vänjas vid miljön.
Tiken blev excellent i Junkl och åkte ut i Junkk som vi aldrig gjort tidigare men någon gång ska man åka ut med ;)

Trots att tiken är ställd 9 gånger så beter hon sig ofta som en apa i ringen, senast hoppade hon upp i domarens famn å pussa henne på kinden. Visst hellre det men ändå, kändes sådär alltså.. :P

Imorgon åker vi till Varberg som är den sista inoff vi ska på.

Kommande som planerat men ännu inte bestämt om vi ska på alla:
7 Maj - Lidköping Nationell
21 Maj Göteborg, Rasspecial
4 Juni - Vänersborg Internationell
3 Juli - Borås Nationell
15+16 Juli - Varberg Internationell + Nationell
28 Augusti - Backamo/Ljungskile Nationell
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl

jag och lilltjejen kör ett sista intensivt rejs för att få henne SeUch innan det är valpdags ;)
beger oss till Överkalix? Övertorneå? minns inte vilket, men 14/5 iaf, luleå 21/5 och piteå 22/5. ett jäkla cert ska vi väl ändå kunna norpa åt oss på tre utställningar?! :D sedan blir det förhoppningsvis valpar i juli och beroende på hur hennes päls klarar sig funderar jag på norge, finland eller stora stockholm i december. detta blir minst sagt ett mellanår, i princip hela utställningssäsongen försvinner ju, men får jag en liten krabat till att införliva i familjen så är det ju värt det :)

det räcker om du åker till Överkalix;) Övertorneå brukar sällan har utställningar :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

låter bra :) har urusel koll på var orterna ligger, det är ungefär som med arvidsplog för min del :D
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag har två inoffar inplanderade, 17 april i Vänersborg och 30 april i Nossebro.
Sedan ska jag nog åka till Vänersborg 4-5 juni!
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2011

Haha, arvidsplog har jag inte heller nån koll på. Jag vet att den ena ligger norr om den andra, men inte i vilken ordning de kommer!
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi har en hel del inplanerade. Året har börjat bra, Bailey blev ju 2:a bästa hanvalp på Puppy of the Year galan på Grand Hotel i februari. Sista utställningen för Nova var Malmö där hon blev 4bt.
Målet är att Nova ska bli champion, hon behöver ett cert till och att Bailey ska plocka minst ett cert under året.

April
-Västerås (Nova, Bailey)
-Gävle (rasspecial) (Nova, Bailey, Bessie)
Maj
-Lidköping (Nova)
-Österbybruk (Nova, Ferrari)
-Vallentuna (Nova, Bailey)
Juni
-Norrköping (rasspecial) (Nova, Bailey)
-Norrköping (Nova, Bailey)
Juli
-Borås (Nova, Bailey)
-Borås (rasspecial) (Nova, Bailey)
-WDS Paris (Nova, Bailey)
-Köping (Nova, Ferrari)
-Ransäter (Nova Bailey)
Augusti
-Svenstavik (Nova, Bailey)
-Åsarna (rasspecial) (Nova Bailey)
-Norrköping
-Eskilstuna
-Gotland (Nova, Bailey, Bessie)
-Gotland (Nova, Bailey, Bessie)
September
-Sofiero
-Höganäs (Nova, Bailey)
-Högbo

Sen har jag inte planerat längre, vet inte heller vilka av hundarna jag ska ställa på de i slutet av sommaren, beror på hur det går på de andra innan. Höjdpunkten är förstås världsutställningen i Paris!
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*

Och till tråden så vet jag ännu inte vilka utställningar vi ska åka på i sommar. Vi kommer nog hålla till i närheten av hemmatrakter eftersom damen blir 4 månader i juni så kommer vi bara åka på någon inofficiell när vi känner för det.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Kul tråd!! :)

Målen för i år är att försöka kvala in lilla tikvalpis på valparnas tio i topplista (ja jag är högst optimistisk men man får ju drömma, haha :D ), unghanen hoppas jag på ska börja gå bra snart men tja att få motsvarande etta är jag nöjd med på honom. Han har inte kroppen än och kommer sent. Äldre herren i ökl hoppas jag på ska plocka sitt andra cert. Som sagt, drömma får man :angel:

Vi ska på:
Västerås
Sthlm/Vallentuna
Norrköping
Borås
Ronneby
..så långt är det vad som är bestämt. Sthlm i dec är ju givet också, men sen är det några frågetecken kvar.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Min ena tik ska gå någon/några inoff här i Skåne nu under vår och tidig sommar, för att träna. Hon fyller 2 år nu, men har aldrig ställts ut innan (Jag avskyr det, men har en handler åt odjuren nu) så det blir lite miljöträning innan debuten sådär.
Än så länge är inget spikat, men jag tror att jag skippar hennes parning i sommar och jagar lite cert istället - det verkar som att hon kommer att löpa för sent för min smak. Gotland på augusti vill vi till i alla fall. Sen ska jag förmodligen åka upp till Norrbotten i början av juni för att hjälpa till vid en valpning, så isf missar vi kanske Vänersborg alternativt Norrköping vilket jag var sugen på.

Målen är väl att Monstret ska få något cert i alla fall, champion är målet inställt på nästa år - då vi inte hinner med så himla många denna säsong.
Valpen ska debutera som junior i höst också, så hon ska med på någon inoff i sommar och eventuellt en valpklass på någon större utställning för att hinna uppleva det också innan den riktiga debuten. På henne hoppas jag att få EXC i juniorklass, och någon placering också. Hon är riktigt snygg, men det är ju en ren chansning att veta när kroppen är ikapp lite mer :p
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi har en del inplanerat, men det är inte riktigt spikat.

Har anmält mig till västerås och vårgårda (SRRS).
Sen blir det förmodligen även vallentuna, norrköping, årsta (SRRS BISS), köping, ransäter, askersund, norrköpping, almare-stäket (SRRS), växjö och stockholm. Funderar även på norska specialen men har inte riktigt bestämt mig..

Mål? Att hon ska sköta sig bra i ringen och gärna plocka lite placeringar och ck. CERT skulle jag bli jätteglad över men det är inget jag vågar hoppas på..

Jag har dessutom åkt på att bli handler åt Camaros uppfödare så jag tänker att det kommer bli mycket träning för egen del :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 912
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 602
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 929
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 494
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp