'Utväxt' vid ändtarmsöppningen?

Alexandra_W

Trådstartare
\'Utväxt\' vid ändtarmsöppningen?

Såg för ett par dagar sedan att Tekla har en liten 'utväxt' vid ändtarmsöppningen. Sitter i nederkant och neråt. Inte iväg för avföringen och hon mår alldeles prima så den verkar inte besvära henne.

Jag ska dock kolla upp den hos vet, hon har ju en krångelmage och jag vill kolla den så det inte är en tumör eller nåt annat elände. Men antagligen är det väl typ som en polyp eller något. Men jag är nyfiken om någon härhar erfrarenhet av liknande eller har någon ide?
 
Re: \'Utväxt\' vid ändtarmsöppningen?

Halloj

Kan det vara analsäcksinflammation? Fast då skulle nog katten vara mer besvärad, åka kana på rumpan eller slicka sig mycket. Men bara en tanke.

Hoppas det inte är något allvarligt.

mvh linda å arvid :love: å beson :love:
 
Re: \'Utväxt\' vid ändtarmsöppningen?

Hon är inte ett dugg bekymrad som sagt, så jag tror inte det. Och analsäckarna sitter väl mer på 'sidan'?
 
Re: \'Utväxt\' vid ändtarmsöppningen?

Jo du har helt rätt - läste inte ditt inlägg så noga :o

Hoppas som sagt att det inte är något allvarligt

mvh linda å katterna bus :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
8 944
Senast: mollyphlox
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som beter sig mycket märkligt sedan ett par dagar. Det började i fredags då jag såg henne rulla sig och sen...
2
Svar
28
· Visningar
2 704
Senast: Magnum
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 951
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp