Bukefalos 28 år!

Va gör man?

P

prince77

Är det vanligt att kattungar (drygt 3 månader) fortfarande skiter och pissar lite varstanns. Våra 2 katter både skiter och pissar sängarna och soffan. Går det över?
Jag står snart inte ut av att varje dag vara i tvättsugan pga av deras svinerier.
 
Det beror på. Har ni tagit dem från mamman? I så fall finns risken att det inte går över, dvs rumsrenheten var inte riktigt befäst innan de flyttade från mamma, och då är det mycket svårt att komma tillrätta med. Katten bör vara minst 12 veckor innan den flyttar.

Andra problem som gör att katterna inte vill använda lådan kan vara att det är fel sand, dåligt städad, rengjord med för starkt rengöringsmedel, eller för få lådor. Det är inte ovanligt att en katt vägrar använda en låda där den andra katten redan varit.
 
ja vi har tagit dom från mamman. Dom delar på lådan och går dit ibland. Vi tar bort kiss och bajs då fort vi ser att det finns i lådan(flera gånger om dan) När vi rengör så spolar vi endast med kokhett vatten.
Men en ide kan vara att ha 2 lådor fast dom brukar gå på lådan även om den andre hunnit före?
 
Hej!
Jag har tre lådor,,, delvis för antalet kissar men också för att de bajsar i en och kissar i en annan.
Man ser tydliga beteende mönster i användandet av lådor!
Det är bra att ha en extralåda då ifall någon vart dålig i magen eller så för då vill ingen gå dit :D
Lycka till :)
 
Nils har kissat på mitt duntäcke en gång....aldrig förr och aldrig efter.
Jag tror han uppvisade lite missnöjeskomitèe över nånting (vad vette 17) eftersom har har en stor fin ren toa och ingen annan som går och besudlar den med snusk :crazy: :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
792
Senast: Hazel
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Sassy
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp