Bukefalos 28 år!

Bristen på läkemedel fördubblades år 2023 jämfört med åren innan, dvs även under pandemi-åren var det mindre brist än i fjol. Enligt Läkemedelsverket beror det till allra största del på tillverkningsrelaterade orsaker. Om jag tolkar statistiken rätt så beror endast 10% av bristen på marknadsrelaterade "osäkerheter i framtida tillhandahållande" vilket jag tror betyder bunkring ifall det inte kommer finnas framöver.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/...ioner/statistik-om-restsituationer#hmainbody3
 
Bristen på läkemedel fördubblades år 2023 jämfört med åren innan, dvs även under pandemi-åren var det mindre brist än i fjol. Enligt Läkemedelsverket beror det till allra största del på tillverkningsrelaterade orsaker. Om jag tolkar statistiken rätt så beror endast 10% av bristen på marknadsrelaterade "osäkerheter i framtida tillhandahållande" vilket jag tror betyder bunkring ifall det inte kommer finnas framöver.

https://www.lakemedelsverket.se/sv/...ioner/statistik-om-restsituationer#hmainbody3
Bristen beror ju inte på det, men känns ännu mer ego att lagra på sig när det finns mindre än vanligt att dela på.
 
Bristen beror ju inte på det, men känns ännu mer ego att lagra på sig när det finns mindre än vanligt att dela på.

Ditt inlägg här antyder att bristen beror på bunkring.

Åh det där med bunkring gör mig tokig! Såg i en fb-grupp att någon desperat eftersökta alvedon-suppar till sin bebis. Då hade någon svarat typ "de är alltid slut överallt! Jag har köpt hem ett lager", man ba jaaa undra varför det tar slut?! Pucko.
 
Efter ett par timmar med kusinerna samt ett kortare återbesök på sjukhuset igår kan vi nu hoppa in i tråden på riktigt. Har precis kört runt febrig ettåring på det lokala berget för lite sövande skumpedump. Får hoppas att han fortsätter att vara lika bra på att vara sjuk som han varit tidigare 😅 för pappan jobbar hela helgen och är borta nästa vecka.
 
Vi är fortfarande friska!!

Mannen tog över magsjukan och var helt sänkt måndagen, men vi övriga står och går! Klarar vi oss imorgon också är det första veckan på länge utan en enda % vabb! Barnen är glada och nöjda, jag har fått mycket gjort på jobbet och idag får vi besök!

Håll ut alla sjuka och vabbande!
 
Snart sjuåringen gick på lov igår. Några timmar efter att han slutat skolan började han spy… Magsjukan var inte välkommen hit men tog sig tydligen in i alla fall :( Han som skulle åka till mormor och morfar idag för att sova där några nätter och göra roliga saker, han har planerat det i flera veckor med dem :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 859
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 157
Senast: Dimmoln
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 662
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag håller på att bli tokig... I torsdags var jag i stallet och det fullkomligt kryllade av knott, kände att de va i håret och kröp...
Svar
19
· Visningar
2 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp