Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Immer

Trådstartare
Jag är lite nyfiken.
Upplägget på de kurser jag brukar åka på är två ridpass + teori på lördagen, samt ett ridpass och teori på söndagen.
De instruktörer jag ridit för är, förutom Bent, riddare.

Så, hur mycket betalar ni?

Immer
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Du glömde svara själv ;)

Jag har betalat 1500 kr för två halvtimmes ridpass per dag och 1-2 teoripass per dag. Instruktören var väpnare.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Förlåt :o

Jag har betalat 2125 för en kurs för en riddare, 2675 för en kurs för Bent.

Immer
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jag har ridit för två riddare och en riddarelev i början. Riddareleven tog 300 Kr/1 tim. Första riddaren var 1500kr första gången och 1800kr andra (prishöjning emellan ridtillfällena) för tre ridpass på två dagar med teori, mat osv.

Den andra riddaren har tagit 1000 kr/ekipage för två pass á 30 min med teori inbakad och dessutom hemma hos oss. Är supernöjd med dessa två (eller alla tre) och hoppas att det ska fortsätta fungera med riddare nr två.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

riddare som förut tagit 1800 men nu höjer till 2300 för ryttarekipage. Det är då tre ridpass och två teoripass.
som fotfolk har det kostat 500 och stigit nu till 700(tror jag det var?)
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Vad ingår i dessa priser? Får nu mat, box, övernattning et c eller betalar ni extra för det?
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

i mitt fall är det bara själva tränaravgiften, varken fika, box eller liknande ingår.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

För en endags kurs med två ridpass + teori betalar jag ca 950 kr. (Det kan variera lite beroende på vart vi håller till)
Kurserna hålls av en i Sverige, välkänd elev till Bent.
Fotfolk betalar 100 kr.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Enbart kursen ingår i priset. Box kostar 150 kronor (två dagar, en natt. Utfodring/vattning ingår men man har självklart med eget foder). Mat för ryttaren kostar 100 kronor/dag.

Immer
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Vad dyrt det verkar vara med kurser...

På "min" kurs ingick lunch + fika, ridhus och en liten hage till hästen. Box kostar extra, 100 kr per dag.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Samma upplägg som övriga i 2 dagar. 1800:-, då ingår lunch 2 dagar och fika. Uppstallning 80:- för båda dagarna och en natt, sist hade vi även hage till våra hästar - lyxigt värre! :) (eget foder, fordringar sköter jag själv) Övernattning 200:- ink frukost. Middag på kvällen till självkostnadspris.

Dyrt, men värt varenda krona, jag är väldigt nöjd med min riddare;)
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jag brukade ordna kurser och en helgkurs kostade 1500 hos mig.
Instruktor var en godkand riddare.

Da ingick 4st 30min ridpass och 2st teoripass.
Uppstallning fredag-sondag
Frukost, lunch och middag samt fika bada dagarna.

Det gick jamt ut med vad det kostade mig att boka instruktoren samt kosnader for uppstallning, mat osv.

Nar jag red kurser for samma instruktor pa annan plats kostade det mig mycket mer for mindre.
Jag tippar pa att manga kursannordnare tjanar en bra hacka sjalva pa att ordna kurs. ;)
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Numera har vi bara endagarskurser.

Två halvtimmes ridpass och ett riktigt teoripass. Men så tillkommer teorin under allas ridpass, där man lägger in lämpliga frågor och funderingar allt eftersom då tränaren gör små avbrott och tar sig tid att gå igenom.

Fika ingår

Men lunch, box/hagplats tillkommer

800 kronor - ridekipage
100 kronor - fotfolk

Tränaren är "påhittig uppfinnare", ridelev samt flitig besökare hos, och god vän till, BB samt i grunden Strömsholmsutbildad ridinstruktör, fd tävlingsryttare och hovslagare. :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jag betalar 825 kronor för en endagskurs. Då är det två pass+ teori som ingår.
Har inte så stor koll på vad instruktören är för något men jag tror h*n är riddare.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jag tränar för samma tränare som Ingela så det är samma upplägg men vi betalar 850:- som ridande men det beror ju på var vi är, det stallet vi har varit på hitills har ganska moderata priser för ridhus och boxar.

Jag är jättenöjd det är värt varenda krona men tyvärr har jag inte outömliga resurser att ösa ur så jag hoppas att vi kan fortsätta i den här prisklassen. :crazy:
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Den kursen som hålls här ligger på 1400kr inkl uppstallning med strö och mat. Då ingår två pass och en eller två teorier över en dag. Träningen är för en riddare med ringar.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Vi har ju samma tränare du och jag. "Mårran" också såg jag nu. Jag är verkligen helnöjd med kurserna. (dags om 2 veckor igen)
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

De kurser "jag" (arrangerar åt en klubb) anordnar kostar 1050 kr för två ridpass och teori. Ingår gör fm-fika, em-fika och lunch. Stallplats kostar 50 kr, då ingår strö. I vissa fall finns hage att tillgå. Instruktören är riddare. Fotfolk kostar 100 kr. Och nej, vi tjänar inte mycket pengar på det.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jaha du också, vad kul :)
Ja jag är också jättenöjd vi är en sån himla kul och trevlig grupp också det betyder en hel del även det. :banana:

Jag glömde dock säga att vi har med oss eget fika, lunch, och mat till hästarna men strö och box får vi där.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jag betalade 2100:- för en välkänd riddare.(3 ridpass och 3 korta teoripass) Sedan var det hage till hästen 200:-, madrass på golvet 150:-i någons gäststuga, lunch 140 och ville man ha fika fick man ta med själv. Till detta kommer bensin för bil+släp i 30+30 mil..... så är det att bo i jämtland.... :crazy:
Men det var värt det!!!
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 613
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 211
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 708
Senast: tott
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 275
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp