Bukefalos 28 år!

Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Oj, det lät saftigt!

Ni andra: Vad brukar det kosta med uppstallning, hagar, ridhushyra, mat, boende etc på andra ställen?
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

box/hage 100 kr/dygn...
Lunch 50 kr för portionsmat som värms i micro. Fika för nån femma.
Ridhushyran ingår i kursavgiften. Tror inte att boende går att fixa annat än på vandrarhem alternativt hos nån bekant...(kurserna brukar vara rejält familjära, så en bädd eller två under en kurshelg skulle iaf inte jag tveka på att låna ut:) )
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Tränaren är "påhittig uppfinnare", ridelev samt flitig besökare hos, och god vän till, BB samt i grunden Strömsholmsutbildad ridinstruktör, fd tävlingsryttare och hovslagare. :bow:

Åhh! Nu tror jag att jag vet vem ni menar..., ack så avundsjuk jag är!! :devil: :D *suck*

Men vem vet... kanske man såsmåningom kan lasta pållan och susa söderut (90 mil) när hon blivit lite äldre och mer världsvan!

Förlåt för knapplånet! :rofl:
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jag har betalat ca

12-1.400:- för Carina B, då är det 3 ridpass, har jag för mig + teori.

Betalar ca 3000:- för helgkurs för Desmond O`Brien då rider man 2 pass/dag i 2 dagar plus teori sen tillkommer mat & uppstallning.

Sen ca 230:- varannan vecka för en 30-40 min lektion för en väpnare.

Dyr hobby man har :angel: Börjar starkt fundera på frimärken istället
 
Senast ändrad:
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Och priserna har höjts för oss, så en tvådagarskurs med 3 ridpass kommer att kosta 2175 för EN och 2600 för HE. BB-kursen kostar 3750.

Men AR är säkert mycket roligare än frimärkssamlande :D

Immer
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

HE är lätt värd sitt pris:love:

/Migo
rider för henne nästa helg
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Jo AR är riktigt kul.
Men börjar bli slite vårt att få ihop till kursavgifterna, då man har annat som oxå behövs. Tur man har en snäll sambo :love:

2 * desmond /år = 6000
3-4 * CB / år = 5600
+ kostnad för körningen T&R till dom helgkurserna = ca 13000
Varannan vecka träningen går loss på ca 5980/år sen tillkommer körning på ca 2000:-/år = 7980:-

13000 + 7980 = 20980:-/år i ren träning

Jag skulle nog aldrig räknat på det, nu får man ångerst.. :crazy:

Sen tillkommer hästens övriga kostnader som foder & hovis osv..
Tur man har dem hemma.

Vem är HE & EN? Ringer ingen klocka i mitt blonda huvud.
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Hanna Engström och hennes elev Elise Nilsson (heter hon väl, hjärnsläpp :o )

Man ska aldrig räkna på vad hästarna kostar, sånt är hemskt!
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

aha..
HE har jag hört talas om men EN känner jag inte till alls.

Jo, det var korkat av mig att räkna på det.
Lovar dyrt & heligt att aldrig räkna på vad dom kostar igen. :crazy:

Vad kostar frimärken?? :rofl:
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Vad kostar frimärken?? :rofl:

Ska man ha kvalitet är det DYRT!

Billigare att rida AR faktiskt...

Gul tre skilling banco är världens dyraste och mest berömda frimärke. Det är poststämplat i Kopparberg den 13 juli 1857. Egentligen skulle det vara ett grönt frimärke med valören tre skilling banco, men av någon anledning hade det blivit ett feltryck, så att färgen på frimärket istället blev gul. Det är sannolikt, att man vid montering av matriser före en tryckning, av misstag förväxlade en 3:a och en 8:a och monterade treskillingen i ett 8-skillingark. Färgen är nämligen den färg, som 8-skillingmärket har. Hittills är endast ett exemplar känt av detta feltryck. Varje gång som frimärket har sålts sedan 1984 har det sålts till det högsta pris som någonsin betalats för ett frimärke.

Filatelister har tidigare tvistat om det verkligen är ett äkta feltryck, eller om det är en förfalskning.

Historia [redigera]

Gul tre skilling banco upptäcktes 1886 på Munga gods i Västmanland av den fjortonårige frimärkssamlaren Georg Wilhelm Backman, och året därefter sålde han det i Stockholm till frimärkshandlaren Heinrich Lichtenstein för sju kronor. Frimärket såldes sedan vidare till diverse frimärkssamlare. Den tyske samlaren Sigmund Friedl sålde 1894 frimärket till världens mest kände frimärkssamlare, greve Philipp la Rénotière von Ferrary, för 4 000 gulden.

År 1917 dog Ferrary som hade testamenterat samlingen till ett museum i Berlin. Hans frimärkssamling konfiskerades emellertid av den franska regeringen. Denna beordrade att samlingen skulle säljas för att dra in pengar för att betala av på det tyska krigsskadeståndet från första världskriget. På denna auktion köptes frimärket av den svenske friherren Erik Leijonhufvud för 35 250 franska franc. Leijonhufvud sålde sedan frimärket till Claes A. Tamm för 1 500 brittiska pund, vilken 1928 sålde det vidare till Dr. Ramberg för 2 000 brittiska pund.

År 1937 såldes frimärket på en auktion i London till den rumänske kungen och frimärkssamlaren Carol II för 5 000 brittiska pund. Rene Berlingen från Tyskland köpte 1950 frimärket privat för en okänd summa. Denne behöll frimärket fram till 1984, då det såldes på en auktion i Schweiz för 977 500 schweiziska franc, vilket var det högsta pris som någonsin betalats för ett frimärke. År 1990 och 1996 såldes frimärket återigen i Schweiz, den första gången för motsvarande över 1 miljon dollar och den andra gången för 2 500 000 schweiziska franc. Den senaste gången frimärket såldes var 1998, då det såldes privat i Köpenhamn.

/KT
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Nu fick jag genast bättre samvete över ridningen. :D
 
Sv: Vad betalar ni för en helgkurs i AR?

Tränar för EN - riddare 78. Vi är ett gäng som har startat en förening för AR i Söder och vi arrangerar tillsammans 1- dagars kurser (2 ridpass, 1 teori) och då ligger priserna på ca 850-1200 kr inkl box o fika, beställer mat gör vi gemensamt och brukar kosta 40-50 kr. Fotfolk betalar 100 kr. Alla hjälps åt med arrangemanget vilket gör det så mkt roligare! Det gör också att vi får möjlighet att träna lite oftare:)
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 481
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 629
Senast: tott
·
Relationer Skulle vilja höra hur andra tänker kring följande situation. Vi har de senaste 11 åren alltid firat jul hos oss, innan dess firade vi...
18 19 20
Svar
383
· Visningar
33 233
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp