Bukefalos 28 år!

Vad betyder alla dessa V:n?

stjarnfrugt

Trådstartare
Snälla travfolk, förklara för mig som är helt novis på detta. Vad betyder V3, V4, V5, V64, V65, V75 och V86? Vad är det för skillnad på dessa?

När jag var yngre hörde man aldrig tal om V75, bara V65. Sedan ett tag var det bara V75. Nu såg jag på reklamen V86. På atg.se ser man alla andra V:n... Så förklara gärna för mig nu en gång för alla så man slipper fundera mer :o
 
Sv: Vad betyder alla dessa V:n?

V står för vinst. V86 är det utdelning på 8,7 och 6 rätt. V75 7,6 och 5rätt. V65 6 o 5rätt osv.
 
Sv: Vad betyder alla dessa V:n?

Aha! Tusen tack för svar. Så det är ingen skillnad i "klass" på hästarna då? De är alltså inte olika kriterier för att få starta i de respektive loppen?
 
Sv: Vad betyder alla dessa V:n?

Så det är bättre hästar som går V75 än de som går V5? Eller finns det klasser utan V?
Är det skillad liknande lokal, regional och nationella ridtävlingar?
 
Sv: Vad betyder alla dessa V:n?

Det är bara på v75 som det är klasser, men i bland så gör dom andra proppar också för att få bättre spel. v5 loppen kan vilka hästar som helst varfa me, tror det är banan som väljer efter anmälningarna har varit. v3 går alltid som dom 3 sista loppen o då är det p21 lopp me o där är dom hästarna me som inte har några poäng.
 
Sv: Vad betyder alla dessa V:n?

Aha. Börjar klarna men är ändå lite luddigt. Tack iaf för att du tagit dig tid att reda ut lite begrepp ^^
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 639
Senast: gul_zebra
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 671
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 190
Senast: Urigurien
·
Kropp & Själ Finns det någon här som känner igen sig, är likadan eller kan relatera till problemet på något sätt? Det skulle vara skönt att få prata...
21 22 23
Svar
451
· Visningar
30 275
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp