Bukefalos 28 år!

vad för filmkamera använder folk?

Buck

Trådstartare
överallt på buke så ser man fina filmer från träningar och tävlingar, klara och fina.
vad filmar ni med?! vår kamera blir otroligt pixlig och pausar man filmen ser man inte vad som är vad :(, hade varit härligt att se vad som händer och inte bara se en heffaklump fara runt och gissa vad det föreställer.
filmar man ngt som rör sig och kameran är still blir bilden blurrig, följer man med objektet hela tiden så blir det bättre.

så. berätta om era filmkameror och om ni är nöjda med dem! länka gärna till en filmsnutt så man ser hur filmen blir också :)

(filmkamera räknas väl till ryttarutrustning nuförtiden ;), eller åtminstone medhjälpar/stallslav utrusting )
 
Sv: vad för filmkamera använder folk?

filmar med en "vanlig" digitalkamera från samsung! :) blir helt ok kvalitet tycker jag!
 
Sv: vad för filmkamera använder folk?

Jag använder också mobilen, dock en iPhone 5. Blir väldigt bra kvalité. Enda negativa med iPhone är att man inte kan zooma.
 
Sv: vad för filmkamera använder folk?

Använder systemkameran canon 600D plus stativ och duktig filmare! ;)
 
Sv: vad för filmkamera använder folk?

Jag har en Sony HDR-CX115. Liten och smidig, filmar i HD. Numera behöver man inte heller konvertera filmen för att kunna lägga upp den på internet, stort plus, det var krångligt innan!
 
Sv: vad för filmkamera använder folk?

kl, ok så mobil verkar vara det vanligaste, Iphone kommer jag nog aldrig att köpa dock :p förstår mig inte på apple prylar helt enkelt :rofl:

men sony experia acro s, har du ngn film från den? är i behov av en ny mobil och den låter lagom slitstark :p. jag har en "vana" att tappa mobilen i vattenhinkar och råka tappa den när jag packar höpåsar(hittade den en gång av att det ringde från lunchpåsen jag precis skulle slänga ut i hagen :o). så blir bra med en mobil som ska tåla fukt och damm ^_^.
 

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 775
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp