Vad för deodorant rekommenderar ni?

Nu provade jag den där Bast med röd kork. Eller köpte den nu när jag ändå hade ett presentkort på apoteket :D Bör man dra på den flera gånger under dagen, eller räcker det med endast på morgonen?
 
Använder den gröna dock! Den röda är parfymerad va? Luktar den mycket?

Jag tror den finns både som parfymerad och oparfymerad? Jag har den som är parfymerad, och den funkar på mig som kan vara väldigt känslig för dofter och framförallt känslig hud :)
 
Jag har lust att byta deodorant då jag inte är så nöjd med den jag använt ett tag. Tycker inte den hjälper såsom jag egentligen vill - och tycker nästan den ibland förvärrar lukten än hjälper under en dag. Då jag jobbat i stall i 5 år har jag inte brytt mig sådär jättemycket eftersom jag jobbade så fysiskt i en smutsig miljö där jag ändå inte luktade så fräsch i slutet på dagen. ;)

Men nu jobbar jag bland folk och känner mig inte bekväm. Det är inte så att jag stinker, utan det är nog bara jag själv som känner så, men har ändå god lust att byta. Den jag har använt mig av är Dove - go fresch (hur det nu stavas) och är den rosa roll-on (upp och ned). Tidigare hade jag den gröna. Jag gillar doften men känner för en ny, så jag undrar vad ni har för bra? Har ni någon favorit som luktar gott/dämpar svett etc eller vad man nu säger. :)
Jag har Dove Invisble dry, även kört med Rexonas Aloe vera i samma format, kan ej ha de man rullar på med "vätska", börjar klia så förbannat på mig då. Gillar den jag har nu.
 
Jag kör på no poo deo (kan dock vara en liten övergångsperiod från de "traditionella" antiperspiranterna).

Den jag tycker fungerar bäst på mig är denna:
urtekram-aloe-vera-deo-crystal-50-ml-0.jpg

Fräsch doft som inte är för stark, det blir ju inte snustorrt med den, men lukten håller sig borta.
 
Okej, jag måste bara inflika här. Aco har en alkoholbaserad deodorant (glömde skriva.. Den heter Absolut Torr) som varar i princip en vecka!! I början ska man vara lite försiktig (inte vara nyrakad, inte fuktig och apolicera på kvällen). Men efter ett tag (2-3 veckor kanske) så behöver man inte följa instruktionerna lika strikt.

Jag gör såhär nu. Aco alkoholdeo ca 1 gång i veckan och en Barnängen deo ca varannan dag (acos har ingen doft).

En extra fördel (förutom att de är så himla bra) är att de inte är testade på djur (till skillnad från väldigt många andra produkter).
 
Jag har nyligen gjort min egna deo där jag följt ett recept från google och det verkar fungera bra än så länge. Känns väldigt skönt att slippa känna oro för de dåliga kemikalierna. :up: I framtiden kanske det blir någon deo som är redan färdig dock.
 
Om ni är orolig för kemikalier kan jag verkligen rekommendera Maria Åkerbergs saltdeostick. Den är klockren! Bästa alufria deo jag testat, har haft min i ett år nu och den är fortfarande som ny.
 
Åh det här med deo...
Jag har använt de flesta deos och inget fungerar. Bats är totalt värdelös för min del. Det bästa jag hittat hitintills är Sure Invisible Pure (Sure är samma sak som Rexona i UK). Men i Sverige verkar de inte ha Rexona Invisible Pure utan endast Rexona Invisible Aqua från samma line. Så den får duga. Tar bort lukten bra men jag svettas fortfarande mycket och måste begränsa vilka typer av kläder jag använder. Jag har dock väldiga problem med svett och funderar på att åka till en "svettdoktor".

Har testat Absolut Torr och liknande men de är alldeles för starka för mina armhålor som sväller upp rejält och blir riktigt ömma av sådana produkter. Känns verkligen som att jag har testat varenda "en veckas deo" som dessa Absolut Torr, men allt gör så fruktansvärt ont. Kan inte sova när jag applicerat den. :(
 
Vichy, finns på apoteket. så nöjd, den kliar inte som andra deoderanter jag använt gör.
Dock så är jag sugen på att testa nån utan aluminium och sånt.
 
Jag har nyligen gjort min egna deo där jag följt ett recept från google och det verkar fungera bra än så länge. Känns väldigt skönt att slippa känna oro för de dåliga kemikalierna. :up: I framtiden kanske det blir någon deo som är redan färdig dock.
Då kan jag rekommendera Naturlig deo (märket heter så) med grapefruktdoft. Den funkar riktigt bra, är gjord på ekologisk kokosolja och tillverkas i Västerbotten.
 
Åh det här med deo...
Jag har använt de flesta deos och inget fungerar. Bats är totalt värdelös för min del. Det bästa jag hittat hitintills är Sure Invisible Pure (Sure är samma sak som Rexona i UK). Men i Sverige verkar de inte ha Rexona Invisible Pure utan endast Rexona Invisible Aqua från samma line. Så den får duga. Tar bort lukten bra men jag svettas fortfarande mycket och måste begränsa vilka typer av kläder jag använder. Jag har dock väldiga problem med svett och funderar på att åka till en "svettdoktor".

Har testat Absolut Torr och liknande men de är alldeles för starka för mina armhålor som sväller upp rejält och blir riktigt ömma av sådana produkter. Känns verkligen som att jag har testat varenda "en veckas deo" som dessa Absolut Torr, men allt gör så fruktansvärt ont. Kan inte sova när jag applicerat den. :(

Jag har samma problem och säger bara botox! :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 517
Senast: nickan1
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 093
Senast: vallhund
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 386
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp