vad gör ni med era barn?

lovehorses

Trådstartare
Jag har en son på 3 år och ibland blir jag besviken på mig själv när jag inte gör någon med honom, aktivitet alltså.
Detta låter nu som om jag aldrig gör något men så är inte fallet utan jag vill ha tips på mera saker man kan göra.
Det roliga är att när jag inte hade barn och jobba på dagis kunde jag sitta å leka med barnen, hitta på en massa nu är det inte så.
JAg vet inte vad jag ska leka med sonen!:crazy:
Han vill ju leka pirater m.m.

Till frågan då:
Vad leker/hittar ni på med era barn?

Behöver lite tips!
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Jag har ganska svårt att sitta och hitta på massor med lekar med dottern 2,5år. Jag tycker det är ganska tråkigt också men istället har vi hittat på andra saker som att åka och bada, åka till någon större lekplats när vädret tillåter, åka till någon kompis till barnet, stallet brukar vara roligt att få vara med och greja, rida om möjlighet finns..... Har dottern varit på dagis så brukar vi inte hitta på så mycket för det brukar räcka för dagen!!
 
Sv: vad gör ni med era barn?

[...]
JAg vet inte vad jag ska leka med sonen!:crazy:
Han vill ju leka pirater m.m.

Du svarar ju på din egen fråga :idea:
Skepp o' hoj!

Ungar i den åldern brukar vara fantasifulla, ta dig ner på hans nivå och lek de lekar han hittar på åt er, våga vara lite barnslig :D
 
Sv: vad gör ni med era barn?

De är det jag har fått något fnatt och inte vågar. Förut kunde jag det hur mycket som helst. sen hittar jag på en massa annat att göra, städa, tvätta kläder, plocka, ja ni vet. fast inerst inne vet jag att de kan vänta.

Jag försöker ju att hitta på sånt som bada i badhuset,fara till något roligt museum,lekpark.

När han är e på dagis blir det inte så mycket på kvällen.Fast ibland får jag ändå dåligt samvete och tycket att alla andra gör det säkert.
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Sonen går på dagis ca 40 timmar per vecka, så den mesta energin försvinner där. sonen går på barnsim en gång i veckan (börjar snart igen efter uppehåll).

Tänkte låtit sonen börja på danskurs för 4-5 åringar, men det är på lördagar vilket innebär att han bara kan gå hälften av gångerna så det fick vi lägga ner.
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Fredrik är 3,5 år och det jag leker med honom är oftast bygga lego, eller tågbana, sen håller han igång på egen hand. Men han har även en storsyster som är tre år äldre och de leker väldigt mycket tillsammans, så själva lekbehovet klara de av tillsammans och med dagis, han går 20 timmar i veckan.
Sen gillar han att pyssla, dvs klistra, klippa, måla osv vilket då gör tillsammans när jag scrappar.

Än så länge har han ingen regelbunden aktivitet, men vi åker allihopa när storasyrran åker till simskolan så får han bada och leka i simhallen, sen har jag lite då och då hyrt en ponny från ridskolan så har han fått ridit, vilket han tycker är riktigt roligt!

Annars så spelar vi lite innebandy här hemma, fotboll ute, studsmattan var en stor favorit i sommras. Pulkaåkning är en stor favorit när det är möjligt, men den här vintern har ju varit hopplös...
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Jag är likadan som du tror jag. Jag vet inte hur jag ska leka med mina barn... Men ska jag vara ärlig så tycker jag det är väldigt tråkigt att "leka". Jag åker hellre iväg och gör saker, typ simma, bowla, museum, djurpark osv. Jag leker ärligt talat aldrig med lego eller bilar med mina barn, det får de göra med varandra, (och med maken ibland).

När jag fixar i stallet har de oftast obligatorisk utetid, då hittar de på saker i närheten, bygger kojor, spikar, sopar loftet och kör med bilar där o sådant. Nu när det var snö en kortis bygde de snölyktor och sånt på stallplan.

Mina barn har ju fördel av att de endast skiljer 18 månader mellan dem så de tycker än så länge om samma saker, hoppas det bli likadant med tjejen som nu är 1 år och hennes lillebror/lillasyster, det kommer att skilja 14 mån mellan dem...
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Jag kan ha svårt att hitta på nåt med.. Max är 3 i mars och han älskar sina bilar, Duplo, Lego, Traktorer, lägga pussel och Lilla röda traktorn, filmerna.. Så hemma, inne blir det sånt. Ute så är det cykla,trehjuling, åka på plasttraktorerna ute, leka i sandlådan, hjälpa mig med att mata djuren. Och hjälpa pappa med att meka bilar och traktorer. Han älskar att åka traktor så är han kinkig så kan man ju alltid göra sig ett ärende med traktor, då blir han helt ledlös..

Han är på dagis ti, ons, to, mellan 9 och 14 och på måndagar är det öppna förskolan så då brukar vi försöka åka dit.

Men jag kan ärligt erkänna att jag är dålig att ligga på golvet och verkligen leka med honom.:crazy::( Men han brukar få vara med i ex städning och matlagning hemma.
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Leka är tråkigt tycker jag. Dottern vill ibland leka hund eller Karlsson på taket, men det hela går mest ut på att busa och kittlas. Annars: baka, leka med fingerfärger, svänga ihop en trolldeg (obligatoriskt tillbehör: vitlökspress), "diska", bada, läsa saga, lägga pussel, titta på film, gå till biblan, utklädningskläder, kasperteater (dottern är galen i när jag tar hennes mjukdjur och pratar med olika röster), sjunga, städa kan också gå ganska bra i badrummet (där inget är känsligt för vatten...). Trädgården är ett säkert kort med lite krattor och spadar, lite svårt nu förstås. Annars borde man ordna nån sorts "hoppis" hemma med gunga och madrasser.
 
Sv: vad gör ni med era barn?

Gör små utflykter och ta med matsäck!! Gå på museum, åka ut och cykla, bygg kojor... det finns väl MILJONER saker att göra!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
640
Senast: Tilly_85
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 721
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 771
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp