Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del 102, CII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir galen på dottern. Hon.är hemma med migrän. Nu fick jag precis ett meddelande om att hon beställt mat. Kylen är full med mat men prinsessan äter inte det. Det är t.o.m hon som lagat den maten men hon äter inte rester. Plus att det finns mat både i frysen och i skafferiet.
 
Sedvanlig lunch! Det är nu sommarpersonalen vinkar glatt igenkännande 😅

34008
 
Blir galen på dottern. Hon.är hemma med migrän. Nu fick jag precis ett meddelande om att hon beställt mat. Kylen är full med mat men prinsessan äter inte det. Det är t.o.m hon som lagat den maten men hon äter inte rester. Plus att det finns mat både i frysen och i skafferiet.

Hon kan väl käka vad hon vill? Jag förutsätter att hon betalar själv?
 
Jag säjer naturligtvis inget till henne men jag gillar inte att man slösar med mat och resurser. Hon kastar mycket mat och annat som fortfarande är brukbart.
Jag är uppfostrad så. Ja. Hon betalar själv.

Uppenbarligen är inte hon uppfostrad på samma vis som du blev ;) men om hon betalar själv så ser jag inte ens problemet. Du får väl frysa in eller äta mer själv, så blir inte maten "bortslösad".
 
Men du kan väl äta resterna, alternativt frysa in till senare om det finns för mycket?
Jo jag fryser in det som går. Men i hennes rum ligger det halväten hämtmat då och då. Hade hon lagt det i kylen sa hade jag kunnat äta det. Avskyr slöseri. Beror väl på min fattiga uppväxt. Man fick inte slösa.
 
Uppenbarligen är inte hon uppfostrad på samma vis som du blev ;) men om hon betalar själv så ser jag inte ens problemet. Du får väl frysa in eller äta mer själv, så blir inte maten "bortslösad".
Nej hon behöver inte uppleva samma fattigdom som jag är uppväxt med. Det är ju skönt för henne.
 
Tänker dra hem från jobbet, det är fruktansvärt varmt och jag har sjukt ont i huvudet. Måtte det bli en rejäl åskurladdning sen...
 
Då hade jag nog valt regn...

Jag ser hemsk ut på passet med det hör väl till :D

Jag tog ju nyss en ny korkorts bild. Jag kande hur mitt ansikte stelnade i en grimasch nar det knappte och sa direkt att vi maste ta om den bilden.
"HAHAHA" sa hon som inte sett den annu, "Vi tar inte om bilder har"
5 secunder senare poppade den upp pa skarmen for henne, hon fick ungefar samma ansiktsuttryck som jag troligen fastnade med ... log stort, och utbrast, "Le riktigt stort nu sa tar vi en bild till". 😂
 
Blir galen på dottern. Hon.är hemma med migrän. Nu fick jag precis ett meddelande om att hon beställt mat. Kylen är full med mat men prinsessan äter inte det. Det är t.o.m hon som lagat den maten men hon äter inte rester. Plus att det finns mat både i frysen och i skafferiet.
Nu kan jag visserligen sällan äta när jag har migrän - men om jag kunde det skulle jag mycket hellre beställa något än rota i frysen och värma något. Hjärnan skär ju ihop, det krävs en kognitiv ansträngning för att planera projektet ”’messa till jobbet och säga att jag är sjuk”. Fixa mat är ännu mer krävande.
 
Jo jag fryser in det som går. Men i hennes rum ligger det halväten hämtmat då och då. Hade hon lagt det i kylen sa hade jag kunnat äta det. Avskyr slöseri. Beror väl på min fattiga uppväxt. Man fick inte slösa.

Men alltså det är ju två separata problem?

1. Hon köper och äter sin egen mat. Låter rimligt!
2. Hon har rutten mat liggande i sitt stökiga rum. Absolut inte okej! Hur gammal är hon? Även barn borde väl kunna förstå att man inte kan lämna mat att ruttna i sitt rum?
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 552
Senast: Hazel
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 440
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
508
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 957
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp