Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Massören höjer priset från 1 maj. Långt över vad jag kan betala.

Blev uppringd idag (3 ggr) av ett bemanningsföretag och jag svarade så gott jag kunde på frågorna. Hon frågade flera gånger hur långt jag kan tänka mig att pendla. För min del handlar det inte om antalet km utan vilken sorts väg det är, om det finns parkering och sen, vilket sorts arbete det är. För ett bra arbete kan jag givetvis åka längre. Jag behöver jobb.
 
En s.k. vän här i stan har jagat mig och velat träffas. Hon har varit svår på flera sätt så jag har känt att hon tar mer än hon ger. Men eftersom jag är så ensam har jag inte helt brutit trots att hon är väldigt speciell. Men hon förväntar sig alltid att jag bjuder på mat och hon behöver aldrig bjuda tillbaka. Der är bättre att låta bli istället för att känna sig utnyttjad.
 
Hypertoni pratade läkaren om med nya medicinen i kombination med mina andra.
Hon bara ja men du tog ekg 2017 och det såg bra ut.
Öh ja för 7 år sen hahahaha
Men men vi får se om det blir ett nytt snart
Enligt en vårdmottagning har jag en pågående kontakt med en annan mottagning, men det är drygt 8 år sen jag gjorde ett (1) besök på den mottagningen.
De verkar göra mycket copy+paste i min journal. :banghead:
 
Ibland blir man så ledsen över människoöden och man kan inte göra något åt det, personen är omhändertagen av vården men det känns som om det bara går åt fel håll och den enda jag kan göra är att finnas, göra mitt jobb och slå larm när det blir värre. Det känns tungt som sjutton.

Tack och lov finns det också många ljusglimtar och personer som gör en glad! :heart
 
Blev inte Ica utan tog bussen till Stenhagen. Blir inte så ofta man åker dit.
Handlade lite på Rusta, Arkens Zoo (Mush till katterna) och Dollarstore . Käkade på Kungen
 
Imorgon ska jag gå på löjromsjakt på lunchen. Borde ha köpt i går men kändes osmidigt att bära runt på ett par kassar löjrom på Dramaten 😅 Idag har jag varit på jobbresa och nu är det ju löning. Hoppas att folk inte hunnit shoppa upp lönen på löjrom! Dagens i-landsproblem :rofl:
 
Smider planer inför helgen då jag får besök av två kompisar från ridlägret jag brukar åka på i Sverige. Varje sommar när jag är där så är det minst 5 pers som säger att de så gärna vill komma och hälsa på mig här borta, så det känns himla roligt att några av dem faktiskt gör slag i saken nu! Inser dock att det var väldigt länge sedan jag hade besök av någon som inte varit i Skottland förut, det gör det hela både mer och mindre komplicerat ;) Tror dock att jag lyckats snickra ihop en riktigt bra itinerary nu, där vi får se både berg, sjöar, dalar, hav, öar (okej, en ö) och stad. Eftersom det till på köpet ser ut som att vädergudarna är på vår sida så känns det som att det kan bli en riktig kanonhelg det här 😍
 
Man måste ju bara älska den här knäppisen! 😍😂❤️
Han har haft vilodag idag och tyckte jag skulle sluta bara kladda på de andra hästarna. Inte alls övertydlig.. 🙄😅

IMG_4763.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 340
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 733
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 093
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp