Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skickade ett mail till bostadsbolaget med en bild på grannens gräsmatta full av fimpar.
De har börjat fimpa hos mig också och ibland är de inte riktigt släckta och eftersom människor jag kände dog i en brand så är jag väldigt nojjig.
Jag fick svar att en annan hyresgäst hade uppmärksammat samma sak så de hade planerat in ett besök där idag. När jag kom hem var alla fimpar borta. Ska bli intressant att se hur det fortsätter.

Hade en bra dag på jobbet men hjälp vad trött jag är. Umgicks en kort stund med familjen efter jobbet och gick sen och åt glass och köpte med en Picadelisallad hem.
Nu har jag ätit och ska se på Wisting och börja läsa en ny bok. Kaffe känns lockande också.
IMG_7627.jpeg
 
Vi använder ett program på jobbet som är baserad i USA och jag bokade in ett möte med en kille som sitter på västkusten där borta...
Så jag sitter fortfarande på jobbet 😅 flextid fram till kl 18 så efteråt får jag förhoppningsvis lite extra 😅
 
Vad har du för skor? Be om remiss för att göra ortopediska inlägg. Du blev väl utskriven från reumatologen, men kanske kan även vc skriva en remiss? Bra, skor, riktiga formgjutna inlägg och viktnedgång är de tips jag fått. Saroten tror jag tyvärr inte är lösningen på fotsmärtor. Hittar de ngt på ultraljud på fötterna kan kortisoninjektioner ev hjälpa lite på traven, men de kan inte behandla om de inte hittar ngt.
Ortopediska skor och inlägg är nästan omöjligt att få på remiss. Det räknas till egenvård.
 
Det kan väl ändå inte vara något problem när vi väl är där :angel:
Då är vi ju många som kan leta, hugga och släpa fram till dig... :up::D
Jag trodde att ni kanske pratade om att skaffa en skotsk man (vet inte varför, det ploppade bara upp i huvudet) men nu känns det som att det är inte riktigt det som det gäller .... 🤔
 
Tack alla för snabbt svar!
Har ingen brevvåg men enligt köksvågen väger det 20 gram. Kan nog stämma.
Var formuleringen att ”stora eller tjocka brev kan kosta extra” jag fastnade på 😅 men a4 gills kanske inte som ett stort brev 😅
Jag skickade 5 A4 idag och det vägde under 50 g. Iofs i C5-kuvert men upp till C4 kuvert är normalt och kostar inget extra.
 
Höll precis en presentation för hela företaget. Trodde jag. Satt uppe till 22 igår kväll och tog fram den. Jag och min chefs chef presenterar oss, jag delar presentation i helskärm och kör den. Blir sjukt nöjd. Stänger ner presentationen. Inser att jag inte är kvar i mötet utan hoppades ur samtidigt som jag delade skärm 🙃

Aja, glad fredag då!
Åh vår lärare gjorde den på en lektion/föreläsning. Han satt i över en timma och pratade med sig själv i teams. 😅 Tyckte synd om honom som behövde köra om allt.
 
Ortopediska skor och inlägg är nästan omöjligt att få på remiss. Det räknas till egenvård.
Beror på vilken region du bor i. Här förskrivs sånna rätt mycket, vissa går på regionsbidrag (gratis för patienten) och andra får patienten bekosta själv, men lappen skickar man ju iväg om patienten önskar det och man anser att hen skulle kunna bli hjälpt av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 439
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 744
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 105
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp