Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att många personer kan lära sig åka buss själva eller med ledsagare:)
Jag vet att det kan slå fel, men det är också fel att bevilja färdtjänst felaktigt. Hur en person med Downs helt plötsligt anses inte tillhöra sin personkrets är obegripligt.

Ah du tänker så, då är jag med. Men då tänker jag att man måste hänvisa till att ngt förändrats. Åldrande och DS är ju tyvärr inte en kombo som gör det lättare, rent generellt.
Ledsagare och kontaktperson får denna målgrupp generellt aldrig beviljade numera om de bor på en LSS-bostad (kommunala riktlinjer).
 
Upp i tid för att vara på plats på Smedstad ridsportcenter för Sveriges största hästloppis och som alltid drog det fullt med folk- lååååång bilkö 😅. Kul att några ur stallgänget också var på plats och sambon var inte den enda karln som ställde upp och följde med 😅. På vägen hem stannade vi för att handla på Marcuskräftan till kvällen 😊.
 
Ah du tänker så, då är jag med. Men då tänker jag att man måste hänvisa till att ngt förändrats. Åldrande och DS är ju tyvärr inte en kombo som gör det lättare, rent generellt.
Ledsagare och kontaktperson får denna målgrupp generellt aldrig beviljade numera om de bor på en LSS-bostad (kommunala riktlinjer).

Nope, då ska personalen kunna fylla det behovet generellt. Sen är det olika på kommunnivå, min kommun är snål, grannkommunen mycket generösare öht med alla sorters insatser.
 
Seeeg idag...Läste länge pga spännande bok, somnade och vaknar redan kl 6 efter 5 timmar på grund av ljuset, somnar om en timme till larmen ringer, vaknar en minut efter av att ungkatten står på husse och tittar ner på mig och jamar en gång "vakna" antagligen 😂🥰. Samma kissekatt tyckte hästens flugtäcke jag fyndade på hästloppisen var lite spännande 😄.
 
Hemma efter att ha handlat mat. Måste verkligen sluta med det eftersom frysen är full, och det är inte ens en liten halvfrys utan 1.5 frysar. Av någon anledning (eller ja extrapris) på gravad lax har jag nu ett antal i frysen. Nej, jag vet inte riktigt varför.

Så länge det finns el, värme och vatten skulle jag inte behöva sticka näsan utanför dörren på mer än en månad. Särskilt nu när jag beställt strö och mat till Megara.
 
Hemma vid koksbordet efter lunch.
Har en "ta hand om mig sjalv" dag - bra somn, pole imorse, fika och sedan nagra arenden - en lang dusch "everything shower" inklusive brunutansol och sen har jag hamtat en ny vattenkokare ocksa.

EM blir det planerande for nasta helg da jag coh en kompis ska ivag och vandra nagra dagar :)
 
Varit på affären och handlat lite mat
Inte mycket då vi tömmer frysen och kylen på så mycket som möjligt.
Nästan allt är packat men lite kvar
Bara en svart matta jag saknar som vanligt.
Kanske redan har packat den
 
Har promenerat med spionen, köpt två tomatplantor, trädgårdsspade och skate-skydd på Lidl, och en cykelhjälm, ett par skor samt en klocka av en person i närheten här. Jag kan inte se vad klockan visar, men gillar klockor, de är snygga armband! Billigt och bra allt, och nu saknar jag bara de begagnade rullorna som dottern ska skicka, kostade 100 kr :D Tänk om det faktiskt fungerar för mig att åka lite rullor, det hade varit kul!!

Har även fortsatt lite med möbleringen, spionen har passat på att håra ner min dammsugade soffa så den är numera iinte grå längre. Ja, vad ska jag säga? Tur att jag inte la ner så stort arbete på att få den ren tidigare i dag utan tänkte att det blir ett senare jobb? :D Och tur att det säljs billiga soffor begagnat eftersom jag ytterst sällan använder den och spionen sover i den varje dag. Det är inte heller min, det är hans, som ön här. Om jag nu någon gång behöver byta, menar jag. Syr nog hellre ett överdrag till den i så fall :)

Väntar på leverans av smakbox, ska äta något också och fortsätta plocka lite här.

Huvudet värker något, men tror det släpper utan värktabletter. Spionen är på ballen och jag FRYSER!

Funderar på om man kan förlänga armbandet på klockan, kan urmakare göra det? Tror det behövs en länk eller två.
Namnlös1.jpg
 
Megara är ganska odräglig just nu. Hon vill ha mat (trots sen frukost eftersom jag försov mig) och går fram och tillbaka framför tangentbordet, ibland på tangentbordet och viftar med svansen i mitt ansikte eller kör upp rumpan med rumphålet ansiktet. Hon fick några torrisar i morse eftersom hon är så hård/förstoppad och inte gått upp i vikt. Och nu är hon fast i beroendet. Kommer få blötmat resten av dagen.
 
Jag är bedrövligt dålig på att måla naglarna, mina naglar är av kass kvalitet och hatar att ha nagellack. Måste ändå vara sjukt imponerad av nagellack som går att klistra på! Det går rätt fort och till och med jag klarar av det. Det bästa av allt? Det håller en vecka (trots att jag grävt i jord och varit allmänt oförsiktig) och naglarna mår jättebra av det. 🥳 Jag har gjort nya nu, de kommer hålla minst en vecka. 😁
1000008865.jpg
 
Jag är bedrövligt dålig på att måla naglarna, mina naglar är av kass kvalitet och hatar att ha nagellack. Måste ändå vara sjukt imponerad av nagellack som går att klistra på! Det går rätt fort och till och med jag klarar av det. Det bästa av allt? Det håller en vecka (trots att jag grävt i jord och varit allmänt oförsiktig) och naglarna mår jättebra av det. 🥳 Jag har gjort nya nu, de kommer hålla minst en vecka. 😁
Visa bifogad fil 144057
Wow var köper man sånt?
 
Gaah! Surfade runt på amazon. Plötsligt fick jag ett mess från Skandia att någon köpt något där. Ringde i panik och spärrade kortet. Kontaktade amazon och det visade sig att jag på något mystiskt sätt lyckats one-click köpa det. Nu måste jag registrera ett nytt kort, när det kommer, hos amazon och diverse andra ställen jag köper hos.

Jag och kort kommer inte överens just nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 614
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 781
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 965
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp