Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar hemifrån hela förmiddagen, åkte till jobbet, hann inte fram innan de ringde från sonens skola och jag var tvungen att vända. Sonen låg och säger att han ”mår tumme ner”, lite oklart vad det betyder. Men personalen sa att de skickat hem två barn med scharlakansfeber idag så den kändes ju kul. 🫠

Också kul med ångesten över att jobbet ska bli sura. Lektionerna var tvungna att ställas in pga finns inga vikarierar och ja. Kaos. 😬
 
Varfor bla? Det doesn't make sense ...
Om psykologen ger en blå micro i avslutningspresent är det säkrast att hålla den med skyddsplasten uppåt för att snabbt kunna få slut på färgrelaterade vanföreställningar?

Nä, jag fattar inte heller @Tranan aldrig hört. Vilket sammanhang är uttrycket hämtat från?🤓

Hoppas självklart du får den (din?) blå sida precis där du vill ha den!
 
Jag larde mig nagot nytt i gar. Nagot ater pa mina gamla rabarers blad sa jag tog en bild till en tradgardsmastare. Det visade sig vara "slugs" eller sniglar. (Slugs ar sniglar utan skal).
"Men", sa jag, "Jag har aldrig sett nagon snigel eller slug over huvudtaget i tradgarden" ... Varpa tradgardsmastaren upplyste mig om att de bara var ute pa natten.

Tank sa olika det kan vara fast djuren, insekterna, och "whatsnot" ofta ser sa lika ut.🤔
 
Läste om en som volontärade med att vara sällskap åt ensamma.
Sån bra idé tänkte jag, det skulle jag kunna göra.
Tills jag kom på att jag har social fobi och inte orkar umgås efter jobbet 🤣🤣
Jag har tänkt volontära som sällskap också men eftersom jag är osocial och blir jättetrött av att umgås så är det ingen bra idé.
Plus att jag skulle behöva en sån volontär själv. :cautious:
 
Jag larde mig nagot nytt i gar. Nagot ater pa mina gamla rabarers blad sa jag tog en bild till en tradgardsmastare. Det visade sig vara "slugs" eller sniglar. (Slugs ar sniglar utan skal).
"Men", sa jag, "Jag har aldrig sett nagon snigel eller slug over huvudtaget i tradgarden" ... Varpa tradgardsmastaren upplyste mig om att de bara var ute pa natten.

Tank sa olika det kan vara fast djuren, insekterna, och "whatsnot" ofta ser sa lika ut.🤔
Här finns det då båda som är ute dagtid också. Minns en gång när jag var på ett ställe där det kryllade av stora svarta sniglar så man fick kolla var man satte fötterna. (här kallas båda för sniglar eller så säger man snäcka om de som har hus på ryggen)
 
Behövde nog ha en vilodag idag. Har precis vaknat efter en tredje tupplur i soffan, och så sov jag en stund till i sängen efter frukosten. Gör med andra ord inte mycket mer än fixar något litet, äter, sover, fixar något litet, äter, sover mer... Känner mig mer utvilad nu än tidigare, men inte direkt pigg. Ska iaf undvika att sova mer nu för att kunna sova inatt.

Dags att rasta hundarna och dricka en kopp te, sedan ska jag nog spela lite med sambon som snart slutar jobba.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 321
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 731
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 926
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 089
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp