Vad gör vi? Del CXCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dum fråga kanske men du använder väl uppladdningsbara batterier till den?

Exakt samma märke som sitter i vid leverans. Köpte nya star trading uppladningsbara aaa+ batterier precis som rekommenderat. Men den blinkar till när jag trycker till lite försiktigt och sedan slocknar den lika fort. Så det är uppenbarligen något glapp.
 
Snart läggdags. Har redan halvsovit en stund under Masked Singer... Sedan vaknade jag väl till lite när jag var tvungen att ut och plocka in hästar i ösregn (bättre än snö i alla fall 🥶!).
 
Jag insåg på grund av ulvlek att jag faktiskt aldrig läst One Flew Over the Cuckoo's Nest, så jag valde den härnäst bland ljudböckerna och den är ju underbar!
Blev också sugen på att se om filmen som jag knappt minns alls så jag har inhandlat den på prime. Får väl kika när jag har en ledig dag någon gång.
 
Hittade något klipp på FB om musik under vissa år. Nu 1984, och jag inser att det är min musik, den jag alltså lyssnar på fortfarande. Fullständigt ratar dagens musik och vet knappt vad som görs i dag, spottar och fräser för det låter gräsligt och väljer det gamla så fort jag kan. Och det gamla börjar ju verkligen bli gammalt nu.

Pratade med dottern i telefon också och berättade hur mycket jag älskar och saknar henne, hon behöver höra det då och då och jag behöver få säga det. Mina älskade barn, så stora de har blivit. Jag tänker ofta på hur mycket jag älskar att höra de resonera och prata, planera och hur de tänker. Jag har misslyckats med mycket i mitt liv, men de där tre har blivit tre vettiga, kloka, smarta och omtänksamma personer som fortsätter min bana att bryta trenden i släkten. Det gör mig glad!

Huvudet börjar värka så antar jag får släppa musiken och titta lite på döingserien istället innan jag kryper till kojs sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
69 439
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 744
Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: RedQueen
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 105
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skatt
  • Klara sig på 10 000 i månaden
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp