Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Promenerade till posten för att hämta ett paket och posta ett brev. Vill undvika att ta bilen eftersom det är ont om parkering där. Sen behöver jag röra på mig. Men det är plågsamt att gå. Korsryggen är så spänd och stum så jag har direkt ont. Puls 140. Det var bättre när jag kostade på mig massage regelbundet men nu sparar jag.
Har du testat att stretcha hemma varje dag?
 
Jobbar hemifrån idag. Motivationen är sådär när mina hundar är högt och lågt och vill göra allt annat än att ta det lugnt :D

De har fått en rejäl promenad, mat, varsitt litet ben jag har lekt med dem i trädgården jag har dessutom dörren ut öppen.
De drar en vända sen är det full fart upp i mitt knä för självklart vill de att jag ska vara med och leka.

Värre än att ha småbarn :rofl:

Nu har jag plockat fram tunga artelleriet. Varsitt rejält märgben från älg som dessutom är fruset s nu har de lite att göra :D
 
Har precis varit hos läkaren. Är så glad att äntligen ha träffat en som verkligen lyssnar, bryr sig och där det känns att han gör vad som är möjligt för att jag ska må så bra som det går. Nu är det en timme kvar tills jag ska till tandläkaren. Första gången på många(!) år pga extrem tandläkarskräck. Jag hoppas att tandläkaren är åtminstone hälften så bra som min "vanliga" läkare, för då kanske jag överlever iaf. Fick panik och satt i sambons knä och grät bara av att ha bokat tid för undersökning så eh... ja :cautious:
 
Har precis varit hos läkaren. Är så glad att äntligen ha träffat en som verkligen lyssnar, bryr sig och där det känns att han gör vad som är möjligt för att jag ska må så bra som det går. Nu är det en timme kvar tills jag ska till tandläkaren. Första gången på många(!) år pga extrem tandläkarskräck. Jag hoppas att tandläkaren är åtminstone hälften så bra som min "vanliga" läkare, för då kanske jag överlever iaf. Fick panik och satt i sambons knä och grät bara av att ha bokat tid för undersökning så eh... ja :cautious:

Har du talat om för tandläkarmottagningen att du har tandläkarskräck? Om inte så gör det när du kommer till mottagningen och när du bokar nästa gång :)
 
Har du talat om för tandläkarmottagningen att du har tandläkarskräck? Om inte så gör det när du kommer till mottagningen och när du bokar nästa gång :)
Jo, det har jag gjort, och då bokade de in en lite extra lång tid åt mig, gissar att det är för att inte behöva skynda igenom någonting. Tydligen är det 15 år(!) sen jag sist var hos tandläkaren, och jag vet mycket väl att jag behöver dit... Men så otroligt läskigt allting.
 
Trött, lite nere (fast egentligen inte) och har missat att äta frukost.
Grillad kycklingwrap till lunch tror jag. Och sen te och läsa lite. Egentligen är det sjukt mysigt väder (massor med regn, men jag behöver inte gå ut något särskilt) och en bra dag... Jag är bara inte där än riktigt 😅
 
Jo, det har jag gjort, och då bokade de in en lite extra lång tid åt mig, gissar att det är för att inte behöva skynda igenom någonting. Tydligen är det 15 år(!) sen jag sist var hos tandläkaren, och jag vet mycket väl att jag behöver dit... Men så otroligt läskigt allting.

Det förstår jag men toppen att du sa till :)
 
Nej men vad bra att jag har gått runt och haft ångest i flera dagar över meddelandet jag skickade på 1177 till min läkare om två rättningar av faktafel… helt i onödan :grin:

Jag var alltså inte otrevlig eller något utan sa bara att det måste blivit några missförstånd och skrev hur det egentligen var. "Missförstånd" som grundar sig i att BUP måste blandat ihop mig med någon annan och därmed skrev helt felaktiga saker i min journal. Saker som BUP sedan vägrade rätta till och som i över tre års tid förföljt mig och påverkat min vård negativt. Jag har givetvis påpekat det under dessa tre åren men har blivit avfärdad som lögnare, att förmildra sanningen och att jag "måste ha glömt".

Men nu påpekade jag det alltså igen eftersom det denna gången skulle kunna få mycket större konsekvenser än om det "bara" skulle drabbar mig i framtida bemötanden från vården. Det tog inte ens en timme innan det plingade till och jag hade ett svar på 1177. Detta är några dagar sedan och jag har haft ångest över vad svaret skulle vara denna gången :sorry:

Men det visade sig vara helt i onödan. Istället för något otrevligt om att jag ljuger, försöker försköna sanningen, har glömt bort vad som hänt i mitt eget liv eller hittar på fick jag ett förlåt! O_o Ja, ni läste rätt, läkaren bad om ursäkt för att han missuppfattat och skrev dessutom att han ändrat i alla hans journalanteckningar så att detta inte ska upprepas i framtiden.

Jag vill aldrig byta läkare igen :love:
 
Nej men vad bra att jag har gått runt och haft ångest i flera dagar över meddelandet jag skickade på 1177 till min läkare om två rättningar av faktafel… helt i onödan :grin:

Jag var alltså inte otrevlig eller något utan sa bara att det måste blivit några missförstånd och skrev hur det egentligen var. "Missförstånd" som grundar sig i att BUP måste blandat ihop mig med någon annan och därmed skrev helt felaktiga saker i min journal. Saker som BUP sedan vägrade rätta till och som i över tre års tid förföljt mig och påverkat min vård negativt. Jag har givetvis påpekat det under dessa tre åren men har blivit avfärdad som lögnare, att förmildra sanningen och att jag "måste ha glömt".

Men nu påpekade jag det alltså igen eftersom det denna gången skulle kunna få mycket större konsekvenser än om det "bara" skulle drabbar mig i framtida bemötanden från vården. Det tog inte ens en timme innan det plingade till och jag hade ett svar på 1177. Detta är några dagar sedan och jag har haft ångest över vad svaret skulle vara denna gången :sorry:

Men det visade sig vara helt i onödan. Istället för något otrevligt om att jag ljuger, försöker försköna sanningen, har glömt bort vad som hänt i mitt eget liv eller hittar på fick jag ett förlåt! O_o Ja, ni läste rätt, läkaren bad om ursäkt för att han missuppfattat och skrev dessutom att han ändrat i alla hans journalanteckningar så att detta inte ska upprepas i framtiden.

Jag vill aldrig byta läkare igen :love:

Men vad skönt! :heart
 
Har precis varit hos läkaren. Är så glad att äntligen ha träffat en som verkligen lyssnar, bryr sig och där det känns att han gör vad som är möjligt för att jag ska må så bra som det går. Nu är det en timme kvar tills jag ska till tandläkaren. Första gången på många(!) år pga extrem tandläkarskräck. Jag hoppas att tandläkaren är åtminstone hälften så bra som min "vanliga" läkare, för då kanske jag överlever iaf. Fick panik och satt i sambons knä och grät bara av att ha bokat tid för undersökning så eh... ja :cautious:

Jag håller tummarna hårt för att du får en bra tandläkare! :heart


Vet inte om det finns där du bor, för när jag bodde i region Stockholm så visste jag inte att det fanns.. Men på kliniken (Folktandvården) som jag går till nu, finns det ett team som jobbar med just tandvårdsrädsla. En kan t o m få komma till psykolog/terapeut där, för att jobba med just det. Den biten känner jag att jag klarar mig utan, men jag har varit väldigt tydlig med att jag är väldigt rädd och att det beror på tidigare erfarenheter. Och får därför komma till tandläkare med erfarenhet av just rädda patienter. Som har ett bra sätt att hantera det på. Tandläkaren bokade också in extra lång tid när jag behövde laga ett hål i somras, för att det skulle finnas extra tid att ta det i min takt. Andra jag gått till där (var hos tandhygienisten och tog bort tandsten för första gången i mitt liv i somras) har också varit väldigt bra och förstående. Det är fortfarande otroligt jobbigt. Men det hjälper mycket. Jag visste inte att det fanns förrän en klinik som jag ringde till tipsade mig om att den finns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 400
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
558
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 014
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp