Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Betalning stoppad. Rätt betalning skickad. Köpte en ny android tv box, jag är verkligen beroende av den. Förhoppningsvis, och efter att ha lusläst spec ska den fungera med alla codec jag behöver, avi, mpg, h.64, h.65, hevc osv.
 
Ett smärre mirakel har skett! Det står lång kötid på arbetsförmedlingens hemsida men när jag ringde upp så hamnade jag på köplats 1 genast, praise thee 🙌
Ska genast inte utmana ödet något mera idag! Har uppenbarligen använt all tur jag kunnat få!

Beror nog iofs på att jag antagligen hade ett ganska ovanligt ärende :p
Försöker skriva ut mig från dem då jag är anställd numera, har skickat mail till två mailadresser - varav den ena ska vara min nya kontakt och den andra lokala kontoret. Skickade mailen den 24 april, inga svar :meh: Får istället varningar från dem att jag inte aktivitetsrapporterat, vilket jag tyckte att jag inte behövde då jag inte har någon a-kassa och är anställd tills vidare :cautious:
De i telefonen sa att de inte kunde hjälpa mig utan skulle skicka ett meddelande till lokala kontoret att de skulle kontakta mig. Jösses...
 
Det hände mig också en gång. Men jag hade faktiskt inte en tanke på att mejla företaget. Jag tänker att ett pyttelitet hål i plasten kan uppstå lite precis när som helst, t.ex. under transport till affären eller till och med på väg hem till mig!

Jag tycker att det är oacceptabelt. En sån vara som fryst kyckling bör kunna tas fram för att tina utan att riskera att hälften av kylens varor behöver saneras eller slängas.
 
Nu är ny dosa till att läsa av mina Freestyle sensorer beställd. Den gamla har plötsligt fått fnatt och påstår att jag är ansluten till datorn. Har fått trycka någon minut innan det är möjligt att läsa av. Fruktansvärt irriterande. Ringde förvaltaren igen ang att dosan för portkoden inte fungerar, det är tydligen komplicerat och de arbetar med att fixa det.

Köpt knipplök och lite mer jord så jag inte riskerar att inte kunna plantera resten imorgon. Lyckades också stoppa den felaktiga betalningen och registrera en ny. Det var helt mitt eget fel som skrev fel valuta så det var verkligen pust. Tyvärr kommer den fram nästa vecka, suck.

Katten stångas och tycker att det är dags för middag. Det är det först om två timmar som hon mycket väl vet. Annars solar hon magen och hänger i sitt klätterträd.
 
Har suttit i bilen i 15-20 min för att kolla att ögonen inte börjar tåras av allergi innan jag kör iväg. Det verkar klart fram ... :cautious:
 
Jag tycker att det är oacceptabelt. En sån vara som fryst kyckling bör kunna tas fram för att tina utan att riskera att hälften av kylens varor behöver saneras eller slängas.
Jag har nog aldrig tinst något utan något under? Ställer det frysta i en djup tallrik eller skål

Men så har jag en hel del som jag själv packat. Och det är vanliga fryspåsar som skadas lätt
 
Tips på vad man ska köpa för torkvinda som är robust nog för det här blåshålet med halv jävla storm titt som tätt som sabbar dem? Är ju trevligt att kunna hänga tvätten ute såhär års ju 😊.
 
Tips på vad man ska köpa för torkvinda som är robust nog för det här blåshålet med halv jävla storm titt som tätt som sabbar dem? Är ju trevligt att kunna hänga tvätten ute såhär års ju 😊.
Torkvinda är svårt! Trassligt och korta trådar. Jag inte gilla.

Jag är betydligt mer tillfreds med lina (gärna ståltråd) spänd mellan stolpar eller träd. Är den lång så fäster man enstång i linan så den går att spänna uppåt.
 
Torkvinda är svårt! Trassligt och korta trådar. Jag inte gilla.

Jag är betydligt mer tillfreds med lina (gärna ståltråd) spänd mellan stolpar eller träd. Är den lång så fäster man enstång i linan så den går att spänna uppåt.

På vår sida har vi bara en rejäl gran, är ju om man skulle ha lina mellan den och en stolpe...Men granen verkar angripen så risken är ju att den inte blir kvar (hoppas dock det men..)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 548
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
579
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 506
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
452
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp