Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Vaknade strax efter sju.
Ännu en strålande dag. Ska strax skynda mig ut och fixa motionen så jag kan ta på bikinin och sätta mig ute resten av dagen.
IMG_8235.jpeg
 
På tal om paviljong så hade vi en från IKEA. Tyget håller ännu. Det använder jag på jobbet. Barnen får bland annat måla på det där det hänger på staketet. Men metallstommen gick sönder efter ett fåtal år. Vi missade nämligen att förankra paviljongen i en sommarstorm. Den flög iväg en bit och stommen blev knäckt och böjd. Men tyget var det inget fel på!

Har kikat på ett slags soltak från ikea. Kanske är värt det ändå?
 
Jag har åkt inlines! Flera meter kom jag :rofl: Sambon gick bredvid så att jag kunde hålla honom i handen och så att han kunde rädda mig om jag tappade balansen (hade såklart skydd osv, men det var skönt att inte behöva ramla :p ) Läskigt, kul och jättejobbigt. Ska hålla lite koll nu efter begagnade inlines och se om jag kanske kan lära mig åka ändå.
 
Lite seegblää i huvudet; vaknade ju till på efternatten av att ungkatten gav sig på honkatten 😠. Har man inga barn som stör en på nätterna duger katter fint plus värmen som börjar bli lite jobbig i sovrummet så nu är det AC-dags 😄.
 
Har lite pyssel även idag. Ska bland annat fixa in en personal till inatt. Inte alltid så lätt, särskilt inte natt söndag till måndag och med de nya dumma arbetstidslagarna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 895
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 139
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 198
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp