Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Varit på agilityträning med Sparven under förmiddagen, så himla kul 🤩

Sen blev det en sväng till kyrkan för att sjunga musik av Georg Ridel. Väldigt trevligt, men är fullkomligt slut nu. Hoppas kunna återhämta mig tillräckligt under natten för att orka med jobbveckan. 🙈

Imorgon ska jag titta på ett hus efter jobbet 🤞
 
Intensiv kvällssol efter en lång arbetsdag med många riddare i bakgrunden.
IMG_6726.jpeg
 
MEN ... har kommer den stora fragan ... Varfor slet du av dig glasogonen nar knotten kom?
Svidknott letar sig in där det är trångt. I hårbotten, i ringningen på tröjan och bakom glasögonen. När en hel klan flyger in bakom glasen och börjar bita får jag panik.

Jag har blivit illa biten en gång när jag stod och longerade. Linan i en hand och longerspö i den andra. Kunde inte slänga ifrån mig någon dera.
Ögat svullnade igen till två hårda tjocka korvar så nära varann att ögat inte kunde öppnas. Och ont gjorde det.

Nu har jag en illröd knottrig (haha) halvmåne runt vä sida där bröstet satt. Kliar och svider.
 
I morgon ska katten vara ensam längre än en timme för första gången. Jag är skönt nog inte alls orolig, i dag har hon helt varit sig själv.
Dessutom är jag orolig att hon ska vara hungrig 😅

Mitt headset gick sönder i dag också. Skitdrygt. Plasten sprack.... Försökte sätta lite superlim på sprickan så jag hoppas att lagningen funkar. De fungerar felfritt så vore sugigt att behöva göra mig av med dem.
Lyckades mitt i min snilleblixt göra en del dumma grejer.
För det första ska man inte klippa upp superlim när man inte kan öppna tuben (för den är superlimmad), dels får man superlim över hela händerna och hela saxen. Sen ska man inte klippa upp den i handfatet. Det hamnar superlim i handfatet och superlim är jobbigt att få bort :angel:
 
Var skoj att se riddarspelet; fina hästar med härlig energi, försommarvärme och gott med glass och brända mandlar 😋.

Sen direkt hem och grilla; bäst å passa på när det är typ vindstilla hemma; flintastek med tillbehör och så till stallet och löshoppade (blev lite mindre i värmen men gick så fint:) ) och kolla över hagen hästarna ska ut i; sååå knölig så skulle ju hoppas på två veckors regn för att kunna mjuka upp och platta till men. Försökte sparka, jämna till lite, svettigt i värmen men skönt att röra på sig när man suttit länge på riddarspelen så vi fick träsmak i arslena 😅.
 
Ätit frysta bananbitar med smält lotus biscoff och sedan mörk choklad på. Lite havssalt också och sedan ätit direkt från frysen. Ändå lite gott! Försöker se Allt och Eva men koncentrationen igen... hallå hälften danska ju :D
 
Ska strax lägga mig. Tidig läggdags men det behövs. Inte riktigt lika tidig väckning imorgon men nästan :cautious:
Ska iväg lite med arbetslaget och tänkte ta stallet på morgonen. Får hoppas att jag har beräknat tidsåtgången rätt :p
 
Man vet att sommaren närmar sig när svarta lakanet är upphängt framför sovrumsfönstret, ACn är på första natten och nu är filmjölk (helst smaksatt) gott igen- både sambon och jag uppskattar det just den varma tiden på året 😄.
Men nu hög tid att sova efter ytterligare en riktigt härlig helg 🥰.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 933
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 156
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 220
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp