Bukefalos 28 år!

Vad händer om en styrelseledamot "säger upp sig"?

break_a_leg

Trådstartare
Om man är vald på två år in i en styrelse men efter ett år inte vill vara med längre, blir det bara val av ersättare då?
 
Sv: Vad händer om en styrelseledamot "säger upp sig"?

Beror på...

Står det reglerat i klubbens stadgar? Då gäller dessa i första hand.

Om det finns en suppleant så behövs inget fyllnadsval förrän årsmötet. Då får supplenten ta över tills vidare.

Har man en valberedning kan ordförande ge dessa i uppdrag att förbereda namn för ett fyllnadsval. Tänk på att står i kallelsen till årsmöte att fyllnadsval ska ske. Står det inte i stadgarna så är det mest praktiskt om fyllnadsvalet blir på ett år så att man "kommer i takt" sedan.
 
Sv: Vad händer om en styrelseledamot "säger upp sig"?

Ja, om en styrelsemedlem entlediga sig ifrån t.ex.posten ledamot, så träder förste ersättare (suppleang) in och tar över posten. Denne får då inte kallas Ledamot utan tjänstgörande ersättare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 290
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 827
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: lytesout95
·
  • Artikel
Dagbok Idag var det årsmöte för partiet. Jag höll inte på att hitta dit för det stod fel gatuadress i kallelsen. Sen när jag googlade på...
Svar
4
· Visningar
569
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Agria Hundpromenad

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp