Bukefalos 28 år!

vad har era hästar för bett?

C

Coffein_Kactuzzz

:rofl:

vad har era hästar för bett??
min har överbett..

:banana:
 
Nellan har nog korrekt bett! Har inte kikat efter så noga... Philippa har överbett, typ 5 mm. :D
 
Min har också överbett eller som tandläkaren uttalade det;
Hona har framskjuten överkäke ( :p) vilket innebär.....
 
överbett. ett redigt överbett. :crazy:

furir har många likheter med en älg ibland... :D :love:
 
Något överbett.. Får hakar därav. Måste hålla noga koll på honom.

Stoet har helt korrekt bett :o Hon hade aldrig blivit raspad när jag tog ut tandis (15 år :o) och hade inte minsta fel. Typ någon liten, liten flisa som jämnades till. Men hon fick beröm av hovis. Väldigt trevlig liten dam fö. Helt korrekt benställning osv. Andra är litte fuskbygge ;)
 
normalt numera :)
inan var underlkäken flyttad tre cm (på mätbrickan,man ser bettet på)
Han får hakar och därav förskjutningen av käken om han inte åker till tandläkaren två gången om årt..*dyrt*
 
Tandläkaren sa att min är en av de få hästar som har korrekt bett!! :)
90 % av alla hästar har något fel på bettet!!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: tuaphua
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: sweep
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 132
Senast: Fazeem
·
Utrustning Vad tycker ni om fagerbett? Vilket/vilka bett rider ni på? Hur är hästen att rida? :banana::) Jag tycker det är intressant med bett...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp