Bukefalos 28 år!

Vad i hela friden gör vi? Del XXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mätt och belåten, har lagat mat för andra dagen i rad! :up: Laddat upp för att hämta hästarna och motionera dem lite. Slyngelhästen är fn flipperkula efter lite extra vila, tömkörning känns som ett kanonbra alternativ för honom idag med :sneaky:
Ska rida svarta faran och hoppas min rygg gillar det igen. Den har varit rätt snäll ett pqr dagar och jag känner mig hoppfull :)
 
Vilken märklig läkare! Jag hade varit som en fiolsträng :nailbiting:

Vi får hålla tummarna för att det inte behövs starkare glasögon :)
Nu är jag vaken igen. Gick och la mig när jag kom hem.

Jagade runt flera apotek efter medicinen jag fick order om att omedelbart hämta ut. Inget recept fanns i systemet. Ett apotek till och med ringde mottagningen och den soms varade lovade påminna läkaren. Jag blev lite rädd eftersom sköterskan var så noga med att det var bråttom att hämta dem. Och ja, jag skulle droppa även de här FÖRUTOM de två sorter jag redan fått recept på och lydigt hämtat ut så jag skulle ha dem hemma tills jag kom från operation. Summa fyra sorters droppar alltså.Hon var tvärsäker.

På mitt fina hemmapotek tittar de på lappen och säger - de här ögonmedicinerna har du redan fått recept på tidigare. Fast doseringen är inte riktigt densamma som på papperet du fått idag.
:banghead:
Min apotekssafari var helt onödig. Jag hade kunnat åka hem direkt.
Så nä. Jag skulle inte ta 4 sorters droppar i ögat. Jag skulle ha två.
 
Tre liter olja tog slut efter två tredjedelar av foderbordet var klart, bara att köpa ny imorgon och fortsätta olja på torsdag.
Hästarna är lite rastlösa, och Pigge ännu lite bättre, så de hade röjt runt halm, hö och bajs i hela lösdriften. Tog en stund att mocka ur den. Utöver det hade de vält vattentunnorna och var griniga i största allmänhet. Slängde ut dem i en gräshage några timmar och sen blev det mat o pyssel, nu verkar de seminöjda med livet iaf.
Jag är helt slut och ska steka kött som ska ätas med pommes och bea.
 
Trött, ont i axeln och ryggen och barnet vill inte vara stilla. Det känns som att det lutar åt att hon sover hos mormor kanske. Fjantmailar med kollegan gör jag också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 140
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Kropp & Själ Jag är just nu extremt förvirrad 🤯😳😵 Extremt kortfattat så fick jag Provera utskrivet för att i kombination med p spruta förhoppningsvis...
Svar
9
· Visningar
1 386
Senast: Jojo
·
  • Artikel
Hästnyheter Felfritt på hinder men en hel del tidsfel. "Jag är jättenöjd, hade inte kunnat gjort det bättre," säger fälttävlansryttaren Frida...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Födda -21
  • Beta slagen mark

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp