Bukefalos 28 år!

Vad kan min unghöna fått för blåsa???

Milene

Trådstartare
Min lilla kyckling/unghöna Tuttan 4 veckor har fått nåt konstigt. Sitter på framsidan av henne och är som en stor tunn blåsa fylld med luft, storlek som en stor vindruva. Tuttan äter och är pigg, men man märker att hon tycker det känns obehagligt för hon försöker skaka av sig den emellanåt.

Vad kan detta vara, och finns det något hopp för henne, eller är det hejdå till lilla vännen??? :crazy:
 
Sv: Vad kan min unghöna fått för blåsa???

Svårt att säga men ring distr.vet och hör om de kan titta förbi och undersöka hönan.

Att nacka en i övrigt frisk individ känns ju lite onödigt.

/Swat
 
Sv: Vad kan min unghöna fått för blåsa???

Det var krävan :o:o:o

Har masserat, hon har fått upp enmassa slem och jox, och nu är problemet borta.

Hälsn Milene och Tuttan
 
Sv: Vad kan min unghöna fått för blåsa???

Men åh, jag tänkte ju föreslå att det var krävan men glömde bort det. Skönt att det ordnade sig iaf.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 686
Senast: alazzi
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 479
Senast: Pancakes
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 295
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 214
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp