Bukefalos 28 år!

Vad kostar er försäkring?

Sv: Vad kostar er försäkring?

kl

Har pratat med Agria nu.
Verkar bra, kommer kosta drygt 100 kr i månaden.
Det enda jag inte förstår är det här med livförsäkring.
Får jag ut 7000 oavsett när o hur min katt dör?
Om jag måste avliva den när den är 18 år, får jag ut 7000 kr då lr hur funkar det? Om den "slutar" att finnas efter ex antal år, så blir det billigare månadskostand lr vad?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

kl

Har pratat med Agria nu.
Verkar bra, kommer kosta drygt 100 kr i månaden.
Det enda jag inte förstår är det här med livförsäkring.
Får jag ut 7000 oavsett när o hur min katt dör?
Om jag måste avliva den när den är 18 år, får jag ut 7000 kr då lr hur funkar det? Om den "slutar" att finnas efter ex antal år, så blir det billigare månadskostand lr vad?

Livvärdet trappas ner från det katten fyller 7 tror jag. Därav Yogas 2600 istället för 4 eller 5 som hon var försäkrad i från början.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Okej, antar att det är rätt vanligt att man tar bort den biten av försäkringen när de blir äldre då? eller blir det billigare allt eftersom också?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Okej, antar att det är rätt vanligt att man tar bort den biten av försäkringen när de blir äldre då? eller blir det billigare allt eftersom också?

Det blir billigare. Men inte mycket. Även veterinärvårdsdelen sjunker, så man kan ju tycka att det borde bli billigare. Lite fundersam på detta...
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Livvärdet upphör vid en viss ålder, på många bolag 12 år. Samtidigt sjunker ersättningsgränserna och premien stiger. Det är något att ta med i beräkningen när man väljer bolag, annars sitter man där med en äldre katt och en värdelös försäkring när katten är för gammal för att byta.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Vad kostar det i månaden? Hehe, håll i hatten... ca 4500 kr/år för 4 katter dvs. ca 375 kr/mån och det med 50% rabatt!

Vad innehåller försäkringen? 3 st avelsförsäkringar (extra kejsarsnitt, fertilitetesutredning osv.), livförsäkringar, veterinärvård, tandvård, rehab, mediciner...
Har ni behövt utnyttja den? En gång för flera år sedan. Livmoderinflammation och jag betalade väl ca 2000 kr istället för 5500 kr.
Vilket bolag? Agria.

Jag kommer så ge upp försäkringar när jag fått upp bufferten. Satan i gatan vad jag har kastat pengar i sjön!

Sen undrar jag en annan sak, hur ofta avmaskar ni era innekatter?
Träckprovar ni eller kör ni bara med random medel en gång om året typ?


Jag avmaskar efter semestern när katterna bott i stall och rastgård (dvs. en gång/år). I övrigt kör jag träckprov.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

kl

Har pratat med Agria nu.
Verkar bra, kommer kosta drygt 100 kr i månaden.
Det enda jag inte förstår är det här med livförsäkring.
Får jag ut 7000 oavsett när o hur min katt dör?
Om jag måste avliva den när den är 18 år, får jag ut 7000 kr då lr hur funkar det? Om den "slutar" att finnas efter ex antal år, så blir det billigare månadskostand lr vad?

Nej, man får inte bara ut pengarna när katten dör. Förutom att livvärdet efter en viss ålder sjunker krävs tex. intyg från veterinären att avlivning var den bästa "behandlingen". Om katten dör en naturlig död kan vittnen krävas (vittnen som intygar att katten de facto är död), släktingar duger inte.
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Aha, men jag har inte tänkt att avliva om jag verkligen inte måste så det blir nog inga problem. Okej, så om man har katten i avel och det blir problem så täcker inte vanlig veterinärvård?
 
Sv: Vad kostar er försäkring?

Den vanliga veterinärvårdsförsäkringen täcker det mesta men en avelsförsäkring täcker ett andra kejsarsnitt samt vård för svaga kattungar. Kattungarna får alltså ett skydd via mammans avelsförsäkring. Fertilitetsutredningar behövs sällan, men täcks om det behövs.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
382
Senast: Jeps
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 910
Senast: Mia_R
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
891
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp