Vad kul det är med 1åringar.....

Raven_

Trådstartare
Just nu är slyngeln här hemma MYCKET billig. Eller kanske tillochmed gratis. Är inte speciellt noga med vart hon hamnar, bara hon får mycket mat så är hon nöjd.

Under de senaste veckorna har hon tamigfan lyckats med allt. Först tryckte hon i sig en halv säck foder = akut till vet.
Nån dag senare lyckades hon lirka in en påse leversnittar i bilburen = spya i hela lägenheten och en mycket trött matte.
Jag åkte och hämtade mina nya fåtöljer, hunden får vara ensam hemma 15 min för att jag skulle åka o byta bil = söndersliten sittdyna.
1 dag senare pillar hon sönder en sovsäck.
Idag har hon bitit lite fint i en filt.

Nu jävlar är det rema rana Hitler metoderna här hemma. Jag springer runt i march och hytter med näven, LIGGEN SIE BITTE! Typ.
Hundstackarn verkar heller inte få nån mat, utan går och provsmakar småsten och diverse oätliga saker. "Mmmm, maaaaaat... MATTE! Ge mig MAAAAAT!"

Men skam den som ger sig....... :grin:
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Tro mig. Jag vet hur det är. Det är verkligen jäääättejättejätteroligt med 1åringar.
Här har det i alla fall gått över nu och delvis verkar det faktiskt bero på att jag bytt till ett "sämre" foder som unga dåren får äta mer av för att hålla hullet. (även om det alla mesta beror på liite äldre och liite mer vett i skallen :p)

Håll ut. Det blir bättre, det vågar jag nästan lova ;)
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Hon har gått från det här...
DSC00180.jpg


Till det här...
Bild0041.jpg

Bild0050.jpg

Bild0061.jpg
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Jag säger ju det! :eek: Du ser, det syns tillochmed på kort liksom...
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Om hon far ett bra foder kan man dryga ut och fa storre portioner genom att blanda lite burk morotter och bonor. ;)
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Jo jag vet, hon får grönsaker som bukfylla. Men hon har blivit matgalen efter att ha blivit kastrerad för livmoderinflammation..
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Då kanske det här kan lugna...

Min gick från det här:
dsc_2764-copy_2699721.jpg


Till det här:
43369_1230718784.jpg


48999_1230718785.jpg


Men är nu såhär: :love:
dsc_4423-copy1_56987680.jpg


dscf9634-copy1_57322914.jpg
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Nu jävlar är det rema rana Hitler metoderna här hemma. Jag springer runt i march och hytter med näven, LIGGEN SIE BITTE!

... finns en anledning till att jag bytte användarnamn... hon stavas "Arwen" :angel:
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Ååh jag älskar sånnahär trådar. Det får mig att tänka på vilken mönstervalp jag haft och vilken mysig unghund han nu faktiskt är.

Fråga Red_Chili hur roligt det var när jag skrev såhär i hennes trådar, hihi, jag kan bara inte låta bli. :p

Iver har nu vid ett års ålder bitit sönder 0 saker i sitt liv
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Iver har nu vid ett års ålder bitit sönder 0 saker i sitt liv

Aja... skryt då... få oss må dåligt bara... kärring! :devil:

/Generalen som bara för att par dagar sen fick sina fina stövletter förstörda :cry:





:p
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Fråga Red_Chili hur roligt det var när jag skrev såhär i hennes trådar, hihi, jag kan bara inte låta bli. :p

Haha! Du.. du din.. Jag LOVAR, får jag någonsin en lika jobbig valp igen, då kommer den att komma till dig i en månad och lär dina hundar hur riktiga valpar och unghundar är :devil:
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Aja... skryt då... få oss må dåligt bara... kärring! :devil:

/Generalen som bara för att par dagar sen fick sina fina stövletter förstörda :cry:





:p

Hahaha, du o jag kan bilda klubb... Fyyyy faaaan säger jag bara.

/Raven som precis kommit in från träningspromanad, men som fortfarande har ett par ettriga ögon på sig "Maaaaaaaamma! Vad ska vi göra nu då?! Va, va, va ,va!?!?!"
 
Sv: Vad kul det är med 1åringar.....

Å herregud, 6 månader kvar.... Jag har faktiskt god förståelse föralla Bl***et annonser "Omplaceras pga allergi" hahaha...:grin:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp