Vad läser du just nu?

Precis läst ut Cujo av Stephen King. Jag hade skippat denna då jag tyckte att jag visste lite för mycket om handlingen för att det skulle kännas spännande nog. Den var helt okej! Skönt att den var lite kortare och säkert relaterat till att den inte blir långdragen, så är slutet väldigt bra. Kings böcker tenderar ju att spåra mer eller mindre mot finalen men denna håller sig.
 
Har avverkat några böcker sen jag senast skrev.

Ett fynd att dö för, Anders de la Motte och Måns Nilsson. En mysig deckare som inte sticker ut nämnvärt åt något håll.

Maisie Dobbs, Jaqueline Winspear. Efter tips härifrån. Deckare som utspelar sig under och efter 1a världskriget, i England. Gillar den, både språket och handlingen.

Toner i natten, Jojo Moyes. Tyckte den var väldigt seg i början, tog ungefär halva boken innan något egentligen hände. Men sista halvan var bra, och en klassisk Moyes-bok.

A marvellous light, Freya Marske. Lite magi, lite brittisk överklass, en kärlekshistoria. Supermysig!
 
Är nu klar med Lektioner i kemi. Gillade den och budskapet i den, men tyckte den var lite rörig emellanåt, lite på så vis att jag inte förstod poängen i vissa inslag tex hunden som nån tidigare nämnde - kändes helt onödigt för storyn att lägga så mkt fokus på den.
 
Nästa bok blev tredje delen i serien om Nina Storm - Vykort från en bortglömd prins av Kristina Appelkvist. En skaplig serie, men inget man lägger på minnet så länge 😊
Denna är utläst, och höll ungefär samma nivå som de tidigare. Inget att skriva hem om, men bra att slölyssna på :)

Nu lyssnar jag på fjärde delen i en annan serie Strindbergsserien av Kristina Ohlsson, boken heter Frälsarkransen. Lite samma genre som boken ovan, men mer välskriven och spännande tycker jag :)
 
Denna är utläst, och höll ungefär samma nivå som de tidigare. Inget att skriva hem om, men bra att slölyssna på :)

Nu lyssnar jag på fjärde delen i en annan serie Strindbergsserien av Kristina Ohlsson, boken heter Frälsarkransen. Lite samma genre som boken ovan, men mer välskriven och spännande tycker jag :)
Åh, jag gillar Kristina Ohlsson!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 656
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 169
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp