Bukefalos 28 år!

Vad sägs?

MittNyaJag

Trådstartare
Eftersom jag inte hittade någon skjorta när jag var på det stora köpcentret så köpte jag lite tyg.
Först tyckte jag det skulle bli häftigt, ett tag under processen nästan grät jag och tyckte jag såg ut som en clown. Nu är jag ganska nöjd men kanske inte 100 % övertalad om att det ser bra ut.

Vad sägs?
19410403.jpg

(Fler bilder) Kan jag ha denna på mig? Är trots allt bara en D-tävling. :angel:
"måste" man ha skjortan nerstoppad i byxorna eller är det okej att ha den som en "kavaj" utanpå? Jag sydde av den så den sitter helt okej utanpå jeansen... Tycker jag ser så förb*## tjock ut när man stoppar ner någonting i byxorna... ;)

Har sytt matchande padöverdrag oxå, det tyget syns på den här bilden.
 
Sv: Vad sägs?

Tycker den ser läcker ut, vad duktig du är på att sy! :bow:
Även fast det "bara" är en d-tävling så vill man väl vara fin? ;)
 
Sv: Vad sägs?

Åh, så skönt och tack så mycket!
har bara kunnat fråga mamma och hon är ju min mamma så hennes kommentarer kan man ju inte lita på. ;)

Men då tar jag den där på mig... :D
 
Sv: Vad sägs?

Jättesnyggt! Du är duktig på att sy tycker jag.

Vilken färg har hästen? Skulle passa bra på en fux?
 
Sv: Vad sägs?

Tack! Det är en skimmel. Det kanske jag skulle ha skrivit. :angel:


Har svarta jeans o svart hatt till oxå, men det kanske framgår på någon av bilderna iof... :)
 
Sv: Vad sägs?

Superfint! Och pricken över i var ju padöverdraget. Nu blir jag avis för jag har oxå en skimmel och det där skulle ju passa oss perfekt! Lycka till på tävlingen.
 
Sv: Vad sägs?

Jag tycker den är jättefin, skulle bli överlycklig om jag kunde sy nåt sånt!
 
Sv: Vad sägs?

Har du gjort aldeles den själv?Det är rätta tag finns inte det man vill ha så gör man det själv..........Du skulle kunna sy en till mig, en svart med röda rosor på bröstet.Du är ju jätte duktig.
 
Sv: Vad sägs?

Tack så jättemycket för beröm! Jag blir ju aldeles rörd. :D
Men jag tänker nog inte sy åt någon annan med tanke på att jag gjort det utan mönster och tagit på pch av mig den oräkneligt antal gånger under tiden jag sytt för att få alla sömmar på rätt plats och ändå lyckats sy in en ärm lite för mycket och sprättat en hel massa... :D

Men det är roligt! Första gången jag syr en skjorta. :D
 
Sv: Vad sägs?

Med tanke på vad skjortor kostar när man köper hos tillverkare så kan man helt klart tjäna en slant på att sy åt andra.
 
Sv: Vad sägs?

Helt säkert. Men då måste jag nog investera i ett "universalmönster" att utgå ifrån. :D

Men vad fasen, får jag lite längre tid på mig en 2½ dag så går väl det mesta att ordna! :D
 
Sv: Vad sägs?

Förlåt en privat fråga men har du stora tuttar?

Risken är att dom i sådant fall kommer att framhävas ännu mera av de vita runda ringarna i mönstret vilka tycks hamna precis i tutthöjd, lagom centrerade.

Jag tror nog jag vill se den på. Vill du vara anonym så sudda bort ansiktet.

mvh Eva
 
Sv: Vad sägs?

En grej till. Är dockan inställd exakt efter dina mått?

I sådant fall bör du göra intagningar i midjelivet fram för att skjortan skall smickra kroppen bättre.
 
Sv: Vad sägs?

Nej, de är ganska små. ;)
Jag vet oxå att ringarna hamnade opassande. Tänkte fel när jag klippte ut . Tanken var att ringarna inte skulle hamna som de gjorde.
Den är ungefär efter mina mått men inte riktigt. Jag har oxå tänkte på att jag skulle ta in den fram, men jag får inte riktigt till det. :( Har nålat och nålat om och nålat och nålat om men vet inte riktigt hur jag ska göra för att få det bra.
 
Sv: Vad sägs?

Är dockan inställd efter dina mått så låter du blusen vara som den är över bysten. Ringarna kommer inte göra så stor skada utan hjälpa upp en smula om du är normal eler småbystad.

Intagningarna börjar du med straxt under bysten (en på vardera sida, 5-6 cm under varje bröstvårta ungefär) och de skall vara som bredast där midjan sitter för att sedan sakta smalnas av i nederkant.
Vänd ut och in på blusen, vik den lodrät så som vecket skall sitta och sy en mjuk, ganska lång båge.
Efteråt måste du pressa från rätan för att det skall bli en snygg sväng. Annars ser det inte klokt ut. Nålar gör det inte rättvisa alls.

Testa på en lös bit tyg och pressa efter så ser du.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad sägs?

Glömde,
man kan fuska litet oxå. Blir intagningarna under bysten för stora så kan du göra dem mindre och inte så ögonifallande. Sedan fuska litet genom att sy ett par extra i framkant på sidorna, 2-3 cm från sidosömmen.

Ger du fan i att sko intagssömmarna som du gjort med bystvecket så "göms" de och syns inte lika väl.

Jag ser att du behöver göra två i bak i ryggslutet oxå.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad sägs?

Vi gör väl ett försök! :D

Före;
19412150.jpg

*provat*

Efter;
19412153.jpg

Den jäkla provdockans tuttar sitter högre än mina... :angel:
vet inte om intagningarna hamnade för högt upp? Bättre? sämre? Nya bilder i albumet.

Äsch, det får fasen duga. Har snart slut på tråd nu. :( Skulle ju dessutom behövt byta ut dragkedjan mot en kortare... Äsch, jag får väl nåla upp den tillsvidare... Länge leve säkerhetsnålen! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad sägs?

:love: Duktig du är, det blir ju jättesnyggt till din skimmel.
Härligt mönster på tyget, ser ut som intagningarna blev bra.
 
Sv: Vad sägs?

Tack!! :love:

Gjorde om inprovningarna liiiite till och nu! Nu tror jag faktiskt det är bra!!
Återstår att se hur det ser ut när man sitter till häst bara... :angel:

Sista bilderna kommer strax upp i albumet om någon är nyfiken. :D Då är paden oxå med lite på bild. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp