Vad ska jag bjuda på på julaftonskväll?

bettysmatte

Trådstartare
Mina föräldrar ska till min bror på julafton och äta middag. Antar att de kommer att vara där fram till ca kl 18, gissningsvis. Sedan ska de komma hit. Men frågan är vad jag ska bjuda på??? Först tänkte jag på ett sött och salt glöggbord, med lite olika småplock att äta. Men nu börjar jag fundera på om jag ska göra en fin jultårta i stället och bjuda på kaffe och tårta när de kommer. Beslutsångest..... ;) !! Hur hade ni gjort???
 
Mina föräldrar ska till min bror på julafton och äta middag. Antar att de kommer att vara där fram till ca kl 18, gissningsvis. Sedan ska de komma hit. Men frågan är vad jag ska bjuda på??? Först tänkte jag på ett sött och salt glöggbord, med lite olika småplock att äta. Men nu börjar jag fundera på om jag ska göra en fin jultårta i stället och bjuda på kaffe och tårta när de kommer. Beslutsångest..... ;) !! Hur hade ni gjort???

Troligen är de ganska mätta så jag tycker tårta känns lite övermäktigt att avsluta en julafton på, även om jag älskar tårta! Så jag skulle satsa på glögg med lite plock. Kanske något sött men mer salt, det brukar min kropp gilla bäst om jag ätit en del mat innan på dagen :)
 
God glögg och lite julinspirerade snittar kanske kan vara något? Lite lagom lätt sådär efter ett kanske mastigt julbord.
 
Om du är duktig på att göra tårtor kan du ju göra någon lättare tårta med mycket frukt i och ha marängbottnar. Det är inte så mastigt att äta som vanliga tårtor.
Mina tårtor är nog inte så mastiga. Jag har sällan "ren" grädde, till exempel, utan gör diverse fluffer/mousser/osv. som jag fyller med.
 
Framåt kvällen blir man hungrig igen, så risgrynsgröt och skinkmacka! Glögg och pepparkakor före det. Smaskens!
 
Om du vill börja med något lite matigare så kan grönkålssallad med skinka eller rökt lax vid sidan kanske vara något? :)
Annars håller jag med om att lite ost, frukt och kex är bra då man kan välja själv vad man vill ha.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Sonen på 5 år har en kompis som är några år äldre. De lärde känna varandra förra sommaren och jag etablerade lite kontakt med hens...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 710
Senast: Görel
·
Mat Ska bjuda på någon form av middag på lördag, vi blir 4 vuxna och ett barn. Idétorkan är total, och ingen av oss kommer på något! Förslag...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 118
Senast: cassiopeja
·
Relationer Detta "bråk" handlar om mig, min bror och hans tjej. I julas blev min ena häst dålig så vi satt och vakade över henne dygnet runt i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 140
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp