Bukefalos 28 år!

Vad ska man göra i Jönköping?

YorkWann

Trådstartare
Vi kommer vara i Jönköping på lördag, ca 6 timmar mitt på dagen, vad ska vi hitta på? (Vi är två par i 30-40 års åldern utan barn) :)
 
Kanske för kallt nu ! Men jag var där i somras när sambon hade ett ärende där så tog jag och hundarna en långpromenad längs vattnet . så himla fin strandpromenad gick säkert en halvmil runt stan fast längs vattnet
 
Är ni mitt i stan så är ju Smedjegatan mysig med kullersten, fik och butiker. Sen finns ju nysatsningen runt Munksjön bara ett stenkast därifrån, där är promenadstråk med utsikt över sjön.
 
Jag älskar att bara promenera genom stan (Östra Storgatan och Smedjegatan) även om det går ganska fort. Strandpromenaden är helt fantastisk jämfört med många av de andra jag varit på. Dock kanske det är lite kallt att bara vara ute till helgen.

A6 är helt ok, men det brukar vara galet mycket folk där på helgerna. Blev helt chockad första gången jag var där en helg efter att som student bara varit där på vardagar.

Stadsparken kan vara rätt trevligt att gå i också, vet inte alls hur det är med djur inne/ute dock.

Finns ju flera trevliga restauranger och fik också (jag rekommenderar dock inte Coffee House by George vid Juneporten).
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Praefatio
·
Tjatter Jag ska åka med Viking Line. Det är första gången jag reser utomlands i vuxen ålder och jag reser ensam (med hundarna). Jag planerar...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp