Vad ska man göra?

MinIan

Trådstartare
Vaknade imorse och skulle kolla om kaninen hade hö och vatten, men jag kommer inte ut!!

vad ska man göra??!

vi har ingen brandstege intill och inte så pass lång stege :confused:

Sambon snackar om att klättra ut genom fönstret och gå via den för att komma dit, men det är kanske en halv till en meter mellan, jag tycker det är skitfarligt, och det kommer ta dagar innan detta har smält bort..

jag är helt utan ideer :(

någon so vet vad man kan göra?

ja, han är utan vatten och kommer troligen bli ganska törstig slutet av dagen =/

26469508.jpg
 
Sv: Vad ska man göra?

ja, kanske förklarade min dåligt, men jag trodde att det syns :angel:

det har varit snöras hela natten och nu kommer man inte ut.. har testat få upp dörren, men den rubbar sig verkligen inte.. och fönstret som går från köket,, hade lite fel.. det är 2 meter mellan :cool:

det finns ett fönster precis bredvid, men kaninburen blockerar, så den går knappt att öppna..

sista utvägen är väl att man står och karvar med nått smalt,m men det kommer ta evigheter :cool:
 
Sv: Vad ska man göra?

tror vi kommer lösa det nu :idea:

killen kunde sträcka ut handen ur den lilla öppningen vi fick och byta vatten.. får väl hoppas att det smälter pås om bara den idag :angel: ^^
 
Sv: Vad ska man göra?

Ja det är ju ett dilemma. :D Skönt att bo söderut. Med massa snö går det nog att hoppa ut och gräva fram ytterdörren (gjorde jag från balkong på andra våning när vi var insnöade och hade en hund som behövde ut.)
 
Sv: Vad ska man göra?

ja, här går det ju inte att gå utvägen :angel:

om man inte har en jäkla långt stege.. typ 5m? eller likandne :p
 
Sv: Vad ska man göra?

Idé att skaffa snöras skydd kanske?

Vi hade nästan samma problem här med men vi kunde öppna dörren iaf :p Fast vi har en puckel efter trappen istället!
 
Sv: Vad ska man göra?

jo, vi ska säga det till hyresvärden..
nu komdet ett ras till.. hela huset skakar, trodde fort det var jordbävning ett tag :rofl:
 
Sv: Vad ska man göra?

Fy fan...vet vad vi har och vänta oss då... nästan all snö kvar på taket...ni har inga tider och passa i dag då? Kanske lite svårt att ta sej ute i så fall :p
 
Sv: Vad ska man göra?

nja, det är ju bara balkongen som vi intetar oss ut till. och vi får lite svårigheter då ninen ska ha mat :angel:

har ju trapphus :angel: ;)
 
Sv: Vad ska man göra?

Hej Hej!
Kanske funkar att strö lite salt på om det är töväder... Vi har också snöras speciellt utanför stalldörrarna. Jag brukar strö på lite salt och det brukar smälta undan fortare;) kanske går att sträcka sig ut ur fönstret och kasta på lite salt:D
Hoppas allt löser sig snart! Kram
 
Sv: Vad ska man göra?

Åh tur det iaf :) :rofl:

Men stackars kaninen :(
Hoppas det löser sej så den inte behöver vara utan mat så länge...
 
Sv: Vad ska man göra?

det var smart :idea:

ska genast göra det. måste ju komma ut till lilla jessie.. stackarn. undrar vad han tänker när det dundrar ner snö sådär på hans tak =/
 
Sv: Vad ska man göra?

hur långt upp är balkongen?

Jag låste mig ute förra året, :angel: med mat på spisen :eek:
Hittade ingen som var hemma som hade extranyckel, men jag hittade en grävmaskin (med förare)! Så jag åkte skopa upp till min balkong, den räckte inte ända upp så jag fick klättra och hiva mig över. Kan tro att det såg väldigt roligt ut, undrar hur många som såg... ja, balkongen låg på andra våningen, men första våningen börjar när man gått uppför en trapp, så det blev nästan 2½ våningen jag bodde på.

När jag kom in var maten klar

Känner du någon med grävmaskin eller liknande som kan lyfta upp dig till balkongen? :idea:
 
Sv: Vad ska man göra?

ja, det är ca 5meter, men nu är problemet redan löst ändå så.. jag hade tanken att fråga en granne om han kunde komma med sin.. vad heter det.. en korg dom hissar upp, snacka om att jag fick hjärnsläpp :rofl:
 
Sv: Vad ska man göra?

Ring grannen? ;-) Har kaninen utebur, så den är ute? Isåfall äter den snö om den skulle bli törstig.
 
Sv: Vad ska man göra?

Skylift kanske den heter :idea:

Var försiktig bara om du strör ut salt på balkongen.
Är golvet gjord i betong/cement (är det samma sak? :confused: ) så kan saltet vittra sönder golvet.
Jag saltade glatt på utetrappan gjord av cement där vi bodde förut och när våren kom så lossnade det bitar ur trappan :crazy:
 
Sv: Vad ska man göra?

ringa grannen? den dom skulle nog ha lika svårt att komma ut på balkongen som vi hade ;)
 
Sv: Vad ska man göra?

ja :idea:
så hette det ja :D

nä. balkongen är av plåt tror jag med brädor, osäker. men det var minst 40cm snö så det skulle ta ett bra tag innan det skulle ha smält bort antar jag, speciellt då solen gömmer sig helatiden :p

men nu är all snö borta ifrån taket, så det borde inte komma mer snöras nu :)
 
Sv: Vad ska man göra?

Oj, du måste ha en törstig kanin :D Min ninis dricker aldrig upp en hel flaska på en dag (din ninis flaska ser helt tom ut, kan se fel kanske är halvfull?)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 189
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag tänker skriva och berätta här bara för att jag undrar vad som drabbat mig. Troligen ett virus, det är det ju nästan alltid, men...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 929
Senast: shia
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 799
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp