Bukefalos 28 år!

Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Sv: Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Fast det är ju ett komplett helfoder så varför skulle det inte få stå på påsen?

Du har ju rätt i det, och ett hundfoder med 90% kolhydrater/spannmål skulle ju också kunna vara komplett om det fanns lite av de andra ingredienserna med som behövs för att kalla det komplett!!

Frågan är snarare om det är LÄMPLIGT...och det är inte Frolic och även andra hundfoder.
Man får ju inte glömma att detta även gäller hundgodis. Förmodligen är det ett ännu större problem. De kan ju innehålla både det ena och andra...och de innehåller väldigt sällan kött!!
 
Sv: Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Ja, det innehåller det som behövs för att få kalla det ett helfoder.
Om det sen är lämpligt att ge är upp till var och en.
 
Sv: Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Det är när jag ser sånt där som jag känner mig ännu mer nöjd med att ha slutat ge torrfoder...
 
Sv: Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Fast du gav väl aldrig något som var i närheten av det där ingrediensmässigt?

När Wahidah var liten så absolut, då hade jag inte läst något alls om foderinnehåll osv. Men efter att ha sett hur mycket bättre Wahidah fungerar på färskfoder jämfört med torrfoder så gör det att jag ändå är skeptisk till torrfoder, innehållet osv. I färskfodret kan jag ändå se själv vad som finns i till viss del iaf. Det känns tryggt och bra.
 
Sv: Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Fast du vet ju inte vad för kött, knappast filén. Tycker man som konsument står sig slätt när det gäller hundfoder.

Det mesta av köttet däri kommer säkert från avskrapet av fiskbenen men vad gör det? Det är kött iallafall även om vi människor uppfattar det som sämre kött.
 
Sv: Vad som verkligen ingar i hundmat ...

Ser exakt ut som ett av fodersorterna från pedigree...

Det är fö det fodermärke Uno fungerat bäst på nu när han är vuxen (fast han får valpfodret som är utan färg + lite ister).

Den där dokumentären som nämns, är den publicerad än och isf går den att se någonstans på nätet?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 904
Senast: tara
·
Hundhälsa Det gäller cardiomyopathy (DCM). Det är inte klarlagt att det är så, men undersökning pågår. När man tillsatt taurin i hundarnas kost...
2
Svar
20
· Visningar
6 041
Senast: Elementary
·
Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
3 933
Senast: Monimaker
·
Övr. Hund Ni som har följt mig att hitta flyg till Turkiet där dem godkänner hund i kabinen. Har äntligen hittat ett bolag från Danmark jag ska...
Svar
18
· Visningar
1 943
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp