Bukefalos 28 år!

Vad tog det åt katten?

R8n

Trådstartare
Passerade idag för bi ett radhus, det vi går förbi minst 2 ggr/dag med våra hundar.

De som bor där var ute så även deras katt. Vi har passarerat denna katt många gånger utan att något hänt.

Men idag var det något fel, Gizmo ena hunden satte nosen mot deras grind men jag drog honom vidare. Då ser jag katten krypa under grinden efter oss. Med rest ragg och fräsande följer den efter oss..

Kvinnan kommer ut efter katten för att ta reda på den men den bara spottar och fräser och går närmare mina hundar, flyger på ägaren när hon försöker ta upp katten. Sedan, utan förvarning flyger katten på lillhunden (som vill fram och hälsa) han fick en reva i nosen, inte mer. Men ändå.

Börjar gå igen och katten efter och verkar verkligen riktigt hotfull. Det slutar med att jag får ta den 14 kg tunga hunden under armen och gå med den större som då katten börjar följa efter istället.

Ägaren lyckas mota in katten genom en annan grind så vi hinner in i vårat radhus.


Någon som har en anning vad det tog åt katten?

Katten är en kastrerad honkatt på runt 7-9 år
 
Sv: Vad tog det åt katten?

Katten försvarade sitt revir, förstås. Dina hundar brukar passera utanför en för oss osynlig revirgräns men som katten har full koll på. När så hunden satte nosen mot staketet så hade han någonstans på vägen dit passerat revirgränsen och det ska han ge fan i (i kattens ögon).

Därför körde hon bort honom.
 
Sv: Vad tog det åt katten?

Ursäkta men :rofl: :rofl:

Jag tror på mandalakis version och efter erfarenhet av mina föräldrars kastrerade honkatt (och min egen med för den delen) så kan jag säga att dom kan ha ett j*kla humör och vara riktiga stridsdjur.

Eller så hade hon haft en dålig dag helt enkelt :D
 
Sv: Vad tog det åt katten?

Ja, det låter ju som den vettigaste varsionen iaf :D

Kan hon ha varit ute efter att försvara matte/husse också kanske? för jag tycker att vovvarna har gått närmare staketet än som igår när hon suttit där.

Ägaren frågade idag hur det gick med hundarna iaf. Och bad oss berätta om det händer fler gånger.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 515
Senast: Aviello
·
Övr. Hund Idag, för två år sen, åkte jag och skulle titta på en hund som skulle skänkas bort för ägaren skulle flytta till Norge. Det var akut...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Jag har en ganska liten uteplats intill min lägenhet, lite gräsmatta, någon rabatt och en altan. När jag precis flyttade hit och skulle...
Svar
6
· Visningar
3 897
Senast: ponilover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp