Bukefalos 28 år!

Vad tycker ni?

Sv: Vad tycker ni?

Jag tror att denna tjej antingen inte VÅGAR skriva svar här igen ELLER så ville den bara få igång nått?
 
Sv: Vad tycker ni?

Hon hade väl fått tråkiga julklappar och ville ha lite fart i sitt liv.

Säger Camilla vars Sune blir sur och tråkig när han ska vila och ha det skönt. Inte förrän stora bussen kommer och han får åka iväg och rejsa blir han nöjd. Men han är EXTREM!
 
Sv: Vad tycker ni?

Cyfair: Tror du på fullaste allvar att man kan få en häst på ca 500 kg att springa allt vad den orkar genom att slå den med en liten pinne??? Hästen är inte dumma djur jag tror att du behöver åka med din mamma en sväng till stallet för där kan du ju inte ha tillbringat så mycket tid innan.
Samla fakta och kom gärna tillbaka med frågor om det är något du undrar!!


Hahahhaha, det är ju ni som inte fattar något :big grin: Mamma har ca. 30 varmblod jag måste hjälpa till emd varje dag, & de står här ute på gårde, varje vecka åker vi iväg ca. 4 ggr & jag följer med varje dag, Jag tror faktiskt jag vet en hel del mer än vissa här. Så kom inte & påstå att jag ska hämta fakta & sånt :@
 
Sv: Vad tycker ni?

Jag tror att denna tjej antingen inte VÅGAR skriva svar här igen ELLER så ville den bara få igång nått?

Haha, jaså det tror du ^^ Ni sa ju att jag skulle "leta fakta" innan jag skrev något mer. :Smirk: & från första början skrev jag : "vad tycker ni" jag har inte bett er att hålla på att tracka mej, bara kom med ett svar & skit i resten, *what ever?*
 
Sv: Vad tycker ni?

Du har ju fått svar från personer som är väl insatta i galoppen.
En galopphäst springer för att den gillar det, den dagen den tröttnar blir den ridhäst.
Jockeys slår inte hästarna särskilt mycket, det är hårda regler. (På en hoppbana är det betydligt värre, särskilt inom ponnyhoppning)
 
Sv: Vad tycker ni?

Hahahhaha, det är ju ni som inte fattar något :big grin: Mamma har ca. 30 varmblod jag måste hjälpa till emd varje dag, & de står här ute på gårde, varje vecka åker vi iväg ca. 4 ggr & jag följer med varje dag, Jag tror faktiskt jag vet en hel del mer än vissa här. Så kom inte & påstå att jag ska hämta fakta & sånt :@

Om du nu kan så mkt om varmblod och trav borde du väll också veta att det är stor skillnad mellan travsport och galoppsport. Då menar jag inte bara själva gångarterna utan också träning, utrustning, människor, upplägg osv. Listan kan göras lång.
 
Sv: Vad tycker ni?

Jag förstår inte hur du kan ha bakgrund för galoppsport, när du bara är insatt i traven. Som sagt ganska stor skillnad.
Men jag undrar om någonting du säger stämmer fär någon av sporterna. Men jag uttalar mig inte om trav eftersom jag inte är insatt, precis som du inte kan uttala dig om galopp.
 
Sv: Vad tycker ni?

Vad är det jag inte fattar? Att man kan tvinga en häst att springa genom att slå den med en pinne??? Jag vet inget om trav men det fungerar inte utan hästen måste ha en egen vilja att springa gäller nog även trav. Spö används för att korrigera.
 
Sv: Vad tycker ni?

asså seriöst du tror väll inte att varje hopphäst, dressyr häst är så speciellt roade varje gång dom ska in på ridbanan och jobba? och hoppning och dressyr sliter faktiskt också på hästarna.. och vad ja vet använder man inte sporrar då också? och spö? inom galoppen får man ju bara använda spöt max 5ggr.. och vi sitter inte och gnager in metall pinnar i magen på våra hästar.. så kom inte och påstå att vi är djurplågare de händer olyckor ibland i vilken sport som helst:mad:
 
Sv: Vad tycker ni?

Jag tycker själv att galoppsporten är mer naturlig för hästen. Galoppen är ju hästens snabbaste gångart.

Traven ogillar jag mer pga att man låter hästarna springa det snabbaste de kan, i en gångart som inte ens är deras snabbaste.
och jag ogillar alla inspänningar mm som används inom traven, men jag vet ju varför de används.


Alla sporter inom hästeriet kan vara plågsamma, inte bara trav och galopp. Ridhästar kan plågas mer än en travhäst. Så jag tycker att man istället för att klaga på alla andra ska man ta hand om sin egen häst på bästa sätt.


Dagens travare har traven i blodet långt tillbaka. De kan galoppera men att trava fort har de i blodet. Jag tycker inte det är mer naturligt med galopp. Mer naturligt för ett fullblod - ja men inte för en travare. Det finns inte så många inspänningar inom travet som det finns inom ridsporten, där kan man snacka plågsamt. :crazy:

Om man ska snacka naturligt så är varken trav- rid- eller galoppsport naturligt men dit behöver vi inte gå.
 
Sv: Vad tycker ni?

Haha .. Men i schack så slår man ju ut sin motspelares pjäser, så nej .. Finns det någon sport där man inte slår eller sparkar på något ? :p
 
Sv: Vad tycker ni?

Haha .. Men i schack så slår man ju ut sin motspelares pjäser, så nej .. Finns det någon sport där man inte slår eller sparkar på något ? :p

Frimärksamling kanske vore ngt? Ingen blir lämnad ensam och det finns chans att det kanske är hästar på några! :D
 
Sv: Vad tycker ni?

Jag har alltid funderat på makramé. Inte speciellt våldsamt - fast man kanske kan sticka sig på virknålen (om det är en sån man anväder:confused:)
 
Sv: Vad tycker ni?

Sant... Fast man kan kanske använda en... Fingerborg! :idea:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 874
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp