Bukefalos 28 år!

Vad väger gödslen?

T

Trollsan

Ni som har gödsel i container, vad väger den ungefär per kubik?
Det är ffa. vikten på spån eller torv som jag är intresserad av.

Efter massa byggande och markberedning så ska vi äntligen ta tag i vår gödselhanering!
Eftersom vi har fått fylla ut med massor av nytt material (höjt markinvån med 2-3 meter på sina ställen) så har vi inte kunnat göra en permanent lösning innan allt material satt sig.

Nödlösningen har varit att tömma i en dumperkärra (ganska opraktiskt och krångligt).

Nu diskuterar vi om det ska bli en gjuten platta eller container.

Vi har plats för 4 hästar och kommer behöva kunna lagra knappt 30 kubik.

Frågan är vad 30 kubik gödsel väger?
Man lyfter containern med en lastväxlarvagn. Lastväxlarvagnarna finns i olika storlekar och de orkar lyfta olika tunga saker, man vill ju inte köpa en som är för svag.
 
Sv: Vad väger gödslen?

hejsan

Våra 25 m3 container som vi har uthyrda väger mellan 10- 30 ton beroende på hur långe de stått och om det har regnat mycket.

Lastväxlaren som tar 17 ton har jänmt schå att få upp de 25 m3 container som har stått länge.

Har du flera frågor så maila

info@godselforadling.se
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 698
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Nu har jag buntat ihop alla mina småfrågor som jag jämt glömmer ställa ;) 1. Vad är det nu igen maxgivan kraftfoder är per...
Svar
8
· Visningar
1 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp