Bukefalos 28 år!

Vadkan det vara????

Texaz

Trådstartare
En bekants katt började bete sig underligt i helgen:(.
Det hela började med att katten (5-årig kastrerad hankatt) missade möbler som han försökte hoppa upp på. Verkade allmänt medtagen och lite vilsen-

Kvicknade sen till och har sen dess inte märkts något på honom mer än att han blivit väldigt "gnällig" och mest håller sig nära husse. Äter men inte med den aptit han haft innan. Ser inte påverkad ut annars men har ett något förändrat beteende....

Några idéer o vad det kan vara??
 
Sv: Vadkan det vara????

Min första tanke är förgiftning eller hjärnskakning.

Jag hade konsulterat veterinär för säkerhets skull.
 
Sv: Vadkan det vara????

Ja det var min tanke med....

Verkade som om ägaren skulle ringa vet idag om katten ff var likadan.
 
Sv: Vadkan det vara????

Tänkte bara uppdatera.....

Det sades vara öronskabb som satt sig på hjärnan:crazy:, fick nu antibiotika sen är det bara att vänta och se.

Själv har jag ingen erfarenhet av skabb på katt, men har haft rävskabb på hundarna för länge sen och vet då att dom kliade sig otroligt mycket. Denna katt har inte uppvisat några tecken på klåda utan sett frisk och fin ut på alla vis....

HUR ser man då om katten har det? :confused: Finns ju risk att mina kan ha fått det då vi bor rätt nära varandra och jag dessutom spenderar rätt mycket tid där...
 
Sv: Vadkan det vara????

Öronskabb är små djur man ofta kan se med blotta ögat, men det man i regel upptäcker dem på är mörkbrunt guck i öronen och/eller att katten kliar sig mycket i ögonen. Om dina katter ser bra ut i öronen behöver du inte göra någonting. Har katterna öronskabb kan man ibland behandla med bara barnolja (skabben drunknar efter ett par dagars behandling) eller så går man till veterinären och får dunderbehandling.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 402
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 650
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 114
Senast: Rugge
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 848
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp