Bukefalos 28 år!

Väglag i Stockholm nu?

gul_zebra

Trådstartare
Kära stockholmare! Jag tar med mig mamma och mormor för att knalla runt och julmysa lite på gamla stan imorrn :) Det blev dock lite diskussion när morsan deklarerade att hon drar på tennisskorna. Såatteh... Hur är väglaget där borta på all svinhal kullersten nu? Har ni snö? Mycket is? Grusat?
På en skala från 1-10, hur stor är risken att vi åker hem blåslagna? :p
 
Jag ramlar nästan på arslet varenda morgon nu på väg till jobbet. Halt som satan skulle jag beskriva det som. Har dock inte varit i Gamla stan på typ en vecka så hur det ser ut där vet jag inte.
 
Var där nere i veckan som var (med rejäla kängor på fossingarna) och tennisskor skulle jag ju inte rekommendera kan jag ju säga..
 
På söder har det varit ohal is på gångvägarna i parkerna, men på trottoarerna inget.
Igår var det ingen is alls mellan Slussen och Sergels torg (via Gamla Stan då).
Idag var det lite frost på trottoarerna på övre Östermalm.

Hade inte haft några problem att gå med gympa/tenniskor nu.
 
Jag tyckte inte det var speciellt isigt i stan idag men ta med broddar just in case. Vi bor några stationer ut och jag hade ta mig tusan klarat mig bättre med skridskor än kängor när jag gick till Coop förut >_<
 
Shiiieeet, låter som att det kan bli lite action. Tack, ska säga åt morsan att dra på bättre skor :D
 
Håller ni er till trottoarerna så går det bra utan broddar i gympaskor, men ska ni off road i parkerna så är det till att gå försiktigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp