Bukefalos 28 år!

Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Här kommer årets fölpresentationstråd, där vi visar våra föl när de äntligen tittat ut!
Lägg gärna ut foton på fölen, men begränsa storleken på fotona så att tråden inte blir för tungladdad för modemanvändare!
Hur du gör för att lägga in foton här kan du läsa i den här tråden, som finns på datorforumet. Där finns även den här tråden om bildredigering

I den här tråden accepteras ENDAST fölpresentationer!
ALLT annat kommer raderas!

Dvs INGA "Åh, vad söt!" och liknande kommer accepteras!
Och frågor om fölnamnsförslag hör hemma på gnägg!

Jag förvarnar redan nu att inlägg med väldigt stora foton i kommer redigeras, så att det blir en länk till fotot ifråga i stället, just för att även modemanvändare ska kunna öppna tråden!

Edit:
DU som tänker komplettera med foto på ditt föl senare, gör gärna ett "citatsvar" från Ditt eget tidigare inlägg, så att det är lätt att se vilket föl som tillhör vilket inlägg... :idea:
 
Senast ändrad:
Saga 17/1

SAGA föddes tidigt på natten 17/1.

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=10215&c=504

e. SILVERSTONE (Holstein, Schimmel e.SILBERSEE)
u. BONA (Wielkopolska)

Pappa och farfar är schimmlar så mycket talar för att SAGA blir schimmel vad det lider.
Födsel och första två veckor har gått komplikationsfritt, men fölning vid denna tidpunkten, dessutom oplanerad, innebär en hel del merjobb. Har beskrivit bakgrunden till SAGA på annan plats i forumet
 
Elfina 26/1 2007

Elfina (som betyder älva) föddes tidigt på morgonen den 26/1. :love: Hon är en moderslivsimport från Spanien av rasen PRE, e. Vivaracho III u. Yedra VIII.

1.jpg


4.jpg


3.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Fick helt oväntat ett föl natten till lördag. Har min tävlingsponny utlånad och när dom skulle morgonfodra fanns där ett föl i boxen! Ponnyn är i full kondition, hopptränade i torsdags och skulle starta idag. Har inte visat ett tecken på varesig dräktighet eller fölning (tjuvbetäckning) trots mkt hästkunnigt folk. Trots allt är jag glad över att allt har gått bra och båda är pigga och friska även om planerna för henne går åt pipan denna säsong!

Ska även försöka mig att slänga in en bild på den lilla
7372681.jpg

7372683.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

8018568.jpg
[/url][/IMG]

8018566.jpg
[/url][/IMG]

Caribbean kick (Kickan), ett sto föl född 7/3

e. Cathageno
u. Kiss the rain xx
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Paparazzi, hingstföl född 070307. Trakhener/Fullblod

dag1-sover.jpg


kliar1dygn.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Måste bara få lägga ut en till bild på Paparazzi och hans vän Kjell som ska skydda honom mot alla faror! "Kjell" har suttit i det hörnet sedan strax efter fölningen. Mamma sto är lite rädd för den men "Passi" älskar honom! :)

passiokjell2.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Inatt fick en häst i vårat stall föl:) :love: Alltså 8 Mars
Mamman ägs av stallägarens dotter. ett halvblod på 150 nånting vid namn Lady Pappan e en welshponny kategori C som heter Risegårds Leo.

8081206.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

MIN LILLA CORLENSKY ÄR FÖDD!!:bump: :bump:

Han föddes 18 mars och är e: Corlensky G (som synes) och u: Emmie (okänd härst). Han ska heta Charming Garcia.

8315293.jpg


8315295.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

16/3 anlände 3 st föl under samma natt här!

Föl nr 1: Hingstföl E: Argentinus-Darco-Voltaire-Jalisco B
Föl nr 2: Stoföl E: Argentinus-Darco-Voltaire-Jalisco B
Mammorna till dessa två föl är helsyskon
Föl nr 3: Hingstföl E: Robin Z-Lotus Pool

Väntar 2 föl till i April E: Cento samt Casir Ask, hoppas på 2 stoföl till :)

Gubben får hjälpa mig till helgen när han kommer hem så ska ni få se bilder!
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

"Running For Fun"
hingst född 17 mars
e. Funambule xx u. Running For Me xx
På bilden är han ett par timmar gammal och ute för första gången.
DSC000311.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Den 1 mars kunde vi välkomna MEYLA, som tyvärr dog oförklarligt ute i hagen bara 2 veckor gammal. Meyla betyder "ung flicka", men inte visste vi då hur rätt vi skulle få. Hon var musblack med lykta och höga strumpor, väldigt vacker och med lovande rörelser. Otroligt snäll och social, smart och lättlärd. E: Geisli frá Medalfelli

Tråkigt att hon dog så ung.

14 mars, samma dag som Meyla dog, föddes KVEIKJA som betyder livets frö. En jättehärlig tjej med mycket vilja, försöker gärna bestämma. Är mörkfux med flax-genen (= vit man och svans), bred bläs och vit underläpp. E: Glókollur frá Thvera.
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Igår klockan 21:30 föddes vårat första föl!
En underbart söt hingst - Amadeus! :love:
E: Acaccio U: Aminett UE:Cortez

Stor och kraftig!
Blir nog mörkbrun som sin mamma och har en stor,lite oregelbunden, bläs och två vita kotor bak.

Ska se om han fastnar på bild så småningom (och om jag lyckas lägga in den här sen:rofl: )

Nu väntar vi på att "min" Cattis ska föla (8:e April)!!

//Sandra, Stall Skogshyddan - Kolsva!
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Nu har vi fått årets första föl! Strax efter midnatt fick Wahre Liebe e Warkant-Wendekreis-Novum xx ett mörbrunt stoföl e Bocelli. Allt gick enligt boken, hon är 108 cm, mycket korrekt, stadig o stabil men så var hon också 14 dagar försenad.

Hälsn Ann
hel7328c.jpg
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Nu har vi oxå fått föl! :bump: :bump: :bump:
I morse kl 5.30 kom Galope-P. En liten (STOOR)PRE-hingst e. Alferez IV u. Larrabezua. Återkommer med bild!
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

natten till igår kom det äntligen (3 v över tiden är en lååååång väntan:D )

Ett stoföl :bump: :bump: :bump: som jag önskade, fux

e. Stakkato - Embassy I - Calypso II

Hon ska heta "Sweet Northern" :love:
 
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Imorse fick vi ett mycket fint stoföl efter Radiator undan Kotiljong IV (Oldtimer xx - Hartung)!

Återkommer med bild på "underverket"! :D

Mvh / Fia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: Hedwig
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 462
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 332
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 149
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp