Bukefalos 28 år!

Väntans tider

M

moschan

Nu 8 månader efter det att min gamla hund har gått bort. Är det dax att skaffa en ny. Har hemma en 7 år gammal weaten. Planen nu är att skaffa en Hovawart. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa. Positivt eller negativt! :)
 
Sv: Väntans tider

En av mina bästa vänner har hovawart. En jättehärlig kille på drygt 1 år nu. Dessa hundar lämpar sig för bruks, de måste aktiveras på något sätt.
De är ju ganska stora och starka, men har man bra lydnad på dem (som med alla andra hundar) är det inget problem.

Har hört att en del kan vara väldigt "spökiga" runt året, har stött på en sån hund i arbetet, men jag har inte träffat sådär överdrivet många heller.
 
Sv: Väntans tider

En ras som jag anser ha fått lite "sällskapshundsrykte" och det helt felaktigt. Det är en hund som vill jobba och behöver få jobba för att både må bra och bli en trevlig hund.

Har en del skärpa i sig som behöver få utlopp på rätt sätt.
Annars är de väldigt trevliga och roliga hundar att träna med.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
748
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 349
Senast: geting
·
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
553
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp