Bukefalos 28 år!

Världens bästa tonåring(ar)

Status
Stängd för vidare inlägg.

cirkus

Trådstartare
...har jag !

Jag är så stolt att jag nästan spricker.

Min ena dotter kom just hem med sina betyg från andra ring. Tvåan har varit den absolut tuffaste kursen hittills, med långa dagar, varav två dagar i veckan ända till 1730.

2 VG och 7 MVG ! (totalt är det nu 5 VG och 13 MVG!). Hoppas att hon orkar hålla samma tempo i trean.

Hon har också ridit två hästar om dagen sen i februari, varav en nyinriden unghäst som hon red en dressyrtävling på i helgen, LB:1 och fick 189 poäng, ca 65% !

Dessutom så har hon lärt sig att köra bil, även om körkortet inte kan tas förrän hon fyller 18.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Mkt cred till din duktiga tonåring!:bow:
Kul att läsa något positivt om "dagens ungdom" (fast jag kansek ff hör dit själv?
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

HURRA! HURRA! HURRA! :banana:

Visst är det en härlig känsla att vara så stolt att man nästan spricker!:D
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Ja, det är underbart !

Jag trodde det skulle vara värre att ha tonåringar ! Men med mina två hittills (snart tre) så är det inte alls något jobbigt. Iallafall inte just idag.

Visst gör de en hel del bus också, men så länge som de sköter det som de ska sköta och tar sin framtid på allvar så är jag nöjd.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

förstår att du är stolt!
Men varför rider de två hästar om dagen? Det skulle i alla fall ha bränt ut mig, big time.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Jättegrattis till välartad och intelligent avkomma! ;)

Det är så härligt att kunna glädjas med sina barn när de kämpar och får lön för mödan! :)
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Två hästar om dagen har min tonåring också just nu. Från nästa vecka är det tre om dagen. En period var det fyra. Energin ska ju läggas nånstans.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Jag måste ju säga att min också är väldigt lätt att ha att göra med. Klart att det finns dåliga dagar, det har vi ju alla, men för det mesta är det bra.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Grattis! Du ska vara stolt, det kommer säkert att fortsätta nästa år. Samtidigt vill jag passa på att säga att alla ungdomar inte orkar lika mycket. Det finns de som behöver vara hemma ett år, andra som inte kommit in på linjen de velat gå, och därför inte har så höga betyg. Hur det än är så är alla ungdomar förtjänta av vår stolthet och lycka över det de presterat oavsett om de är hemma eller är bästa student i klassen. Ta vara på tiden med era ungdomar, tjata inte ihjäl dem utan låt dem formas till de människor som de är ämnade att bli.

Hoppas ni alla får en underbar sommar, oavsett om barnen har mvg eller ig. Kram till er alla!
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Det är bara den ena av de två som rider just nu och då får hon rida flickornas bägge hästar. Den här årstiden är det inget problem, det kommer att bli tuffare i vinter. Å andra sidan har hon valt specialidrott och då ingår ridningen så att säga i skolarbetet. Hon får minst fem timmar i veckan till det - jag hoppas på två förmiddagar eller två eftermiddagar - då skall det nog gå ihop. Sen har vi hästarna hemma - lite enklare utan restider och rätt bra förspänt med både ridhus och tränare på gården.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Två hästar om dagen har min tonåring också just nu. Från nästa vecka är det tre om dagen. En period var det fyra. Energin ska ju läggas nånstans.

Men alltså, hur hinner man med skolan? Dygnet har ju bara 24 timmar, oavsett energi. Jag ägnade nog 3 timmar i snitt åt läxor och övrigt tid åt hästen när jag gick i skolan. Hade aldrig hunnit med flera.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Det är bara den ena av de två som rider just nu och då får hon rida flickornas bägge hästar. Den här årstiden är det inget problem, det kommer att bli tuffare i vinter. Å andra sidan har hon valt specialidrott och då ingår ridningen så att säga i skolarbetet. Hon får minst fem timmar i veckan till det - jag hoppas på två förmiddagar eller två eftermiddagar - då skall det nog gå ihop. Sen har vi hästarna hemma - lite enklare utan restider och rätt bra förspänt med både ridhus och tränare på gården.

Ok, då förstår jag. Låter mastigt annars.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Men hon är ju världens bästa liksom :love:, det är därför det går.

Och hon får hjälp av syrran och mig litegrann. Syrran rider ponnyn 1-2 gånger i veckan, men tränar inte seriöst.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Oj, väldigt duktigt gjort! :bow: Jag går själv på gymnasiet och tycker det är svinjobbigt, men har ändå medryttare på min häst (fast de rider alla dagar, bara att jag har tillgång till att rida om jag vill/har tid).

Kanon :bump:
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Jag är också stolt över mina två tonåringar och min blivande tonåring
för att:

17-åringen lyckades bli behörig till gymnasiets nationella program.
Han har eg lätt att lära men hade en hemsk tid i grundskolan.

15-åringen för hennes 2 mvg och 8 vg. Hon har till skillnad mot storebror inte lika lätt lära men pluggar hårt för att få bra betyg

12-åringen som gått från att inte nå målen i något ämne i fyran till att nå målen i allt utom stavningen nu i femman

:bump::banana::bump:
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Grattis till din dotter. Hoppas hon förstår hur stolt du är. Det gör hon säkert. Ville bara säga att det där med ork är lite skumt. När jag gick i ettan på gymnasiet hade jag en liten svacka fast jag inte gjorde så mycket annat än gick i skolan. I trean hade jag skaffat ponny och fast jag var i stallet varje dag så fick jag bäst betyg i trean.
 
Sv: Världens bästa tonåring(ar)

Och nu har den andra världens bästa tonåring kommit hem med lika strålande betyg !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp