Bukefalos 28 år!

Värme till höns

Sv: Värme till höns

Inte alls.
Vi har lanthöns och dom klarar sig i hönshuset utan uppvärmning. Det enda extra är att vi byter vatten 1-2 gånger per dag, eftersom det fryser när det blir så kallt.

Kylan bekommer dom inte alls, däremot gillar dom inte snö, så vi får skotta utanför luckan och till lagårdsplan för att dom ska ge sig ut.

LIA
 
Sv: Värme till höns

Okay, då behöver jag inte vara orolig, har alltid haft en infravärmare men den drog så förbaskat med ström. (och sa även upp sig)
Nu har jag en värmelampa över vattnet. Jag blev lite orolig för de små liven att det inte skulle räcka. De går ut i alla fall? mina trippar fram och provar att gå på snön, tittar sig omkring och går tillbaka in :)
 
Sv: Värme till höns

Bäst jag lägger till att dom har fri tillgång till foder. ;)
Vi kör med vegetabiliskt värpfoder samt havre, förutom snäckskal. Dessutom lägger vi matrester etc på gödselhögen till hönsens stora glädje.

LIA
 
Sv: Värme till höns

när vi hade höns hade vi ett element, men bara när det var som allra kallast. Brandfaran /; Men dom brukade få det varmt av sina kroppsvärme ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Evelina Rönnkvist har blivit portad från Umåkers travbana. Anledningen: ett eskalerande jättebråk om en höna. – Detta har påverkat mig...
2
Svar
30
· Visningar
4 233
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter När minusgraderna slog till och det var dags att värma bettet fick uppfinningsrika Ammi Hedman en idé. Återanvändbara handvärmare funkar...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Har en liten grupp höns med fem hönor och en tupp. Framkläckta hos uppfödare, inköpta som kycklingar, nu ca 6 månader gamla. Allt frid...
2
Svar
36
· Visningar
4 790
Senast: MJLee
·
  • Artikel
Hästnyheter V75-vinnaren Countess Face stängdes av från tävling i tre veckor. Anledningen: Misstänkt hudsjukdom. Nu kommer domen mot Adrian...
Svar
0
· Visningar
278
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp