Utestängs från travbana – på grund av en höna

Evelina Rönnkvist har blivit portad från Umåkers travbana.
Anledningen: ett eskalerande jättebråk om en höna.
– Detta har påverkat mig otroligt mycket. Hela mitt liv gick omkull, säger den 38-åriga stalltjejen till Trav365.
– Det har till syvende och sist att göra med alla aktivas säkerhet, svarar Malin Åberg, ordförande på Umåker.
 
Snacka om storm i ett vattenglas! Jag har väldigt svårt att tycka synd om någon som hellre säljer sin häst i panik, än sväljer sin stolthet och skaffar barnvakt till hönan. Om man nu nödvändigtvis vill bråka med folk, bråka med dem som missköter djur, slår barn eller fifflar med skatten istället. Vad som helst förutom den befängda idén om hönors rättigheter att vistas på travbanor.
 
Jag läste också artikeln och då stod det inget om det (mer än att den benämndes med ”han” och att det ändå var en höna.

Men den har nog uppdaterats.
 
Läser man sista uttalande från Umåker, så är nog inte hönan största problemet. Skrevs i Travgrupp på fb så personen hållt på med annat, ena stämmer eftersom finns bevis från travsport. Kan inte tänka mig travbanan stänger av någon hursomhelst.
Jag tolkar det också så. Det låter ju som att det handlar mer om personens beteende (och att folk känt sig hotade), inte om sakfrågan med hönan.
 
Allt började med att 3 kvinnor som har stallet bakom det stall vi var i klagade att det ens existerade en höna, jag försökte prata med kvinnor lika så tränarna
Så jag såg till att hönan Sven var på "rätt sida" där dom då inte såg den överhuvudtaget

Dom börjar då ringa vd och ordförande men ingen. Verkligen ingen pratade med mig.
Så det gick 3 månader och då först kom det fram en massa snack. Och då har distrikt verinärer träffat Sven massor av gånger i stall och stallbacken

Jag kontaktar VD och ordförande för jag vill ha möte så vi kan ordna problemet
Det mötet är på inspelning så därmed bevis

Och har bevis ang höna är ok på stallbacken från Jordbruksverket, länstyrelsen samt destikt vetrinären
Även på skrift och inspelat bevis.

Ang "bråket" så sa jag till kvinnan att jag va less, och kände mig orättvist behandlad.
några svordomar med plusmeny

Jag har INTE vart anställd utan hjälpt till hos tränaren som är (var) kompis med min sambo

Jag har ej fått stöd av dom, då jag va tvungen att säga ifrån att jag inte klarar av att hjälpa dom då det vart för mycket

Bevis finns på allt, och allt sopades under mattan
Men mer bevis har dykt upp om hur illa styrelsen har skött detta så fortsättning följer
 
Allt började med att 3 kvinnor som har stallet bakom det stall vi var i klagade att det ens existerade en höna, jag försökte prata med kvinnor lika så tränarna
Så jag såg till att hönan Sven var på "rätt sida" där dom då inte såg den överhuvudtaget

Dom börjar då ringa vd och ordförande men ingen. Verkligen ingen pratade med mig.
Så det gick 3 månader och då först kom det fram en massa snack. Och då har distrikt verinärer träffat Sven massor av gånger i stall och stallbacken

Jag kontaktar VD och ordförande för jag vill ha möte så vi kan ordna problemet
Det mötet är på inspelning så därmed bevis

Och har bevis ang höna är ok på stallbacken från Jordbruksverket, länstyrelsen samt destikt vetrinären
Även på skrift och inspelat bevis.

Ang "bråket" så sa jag till kvinnan att jag va less, och kände mig orättvist behandlad.
några svordomar med plusmeny

Jag har INTE vart anställd utan hjälpt till hos tränaren som är (var) kompis med min sambo

Jag har ej fått stöd av dom, då jag va tvungen att säga ifrån att jag inte klarar av att hjälpa dom då det vart för mycket

Bevis finns på allt, och allt sopades under mattan
Men mer bevis har dykt upp om hur illa styrelsen har skött detta så fortsättning följer

Du tror inte det är så att du blev avstängd pga "svordomar med plusmeny"?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp