Bukefalos 28 år!

Växtvärk..

M

madamemerry

Har ett halvblod på 3.5 år.
Va o skulle bes o expröntga honom för att senare köpa honom. Efter låga böjprov fick avbryta bes... Han var halt på alla fyra. Jag var knäckt.. Äntligen hittat min drömhäst och så slutar det så här. Veterinären lugnade mig o sa att växtvärk kunde vara den troliga orsaken. Eftersom han är jämt halt över alla 4, börjat stöka i stallet, ligger ner väldigt mycket och är väldigt låst i sina rörelser är kanske detta en självklar diagnos. Vi är inte 100% säkra på att det är växtvärk, men man hoppas givetvis på detta. Annars är det allvarliga fel på en så pass ung häst.
Han vilar o får bioglucomin.
Nu till frågan..
Har någon haft samma problem som jag? Ska ner och göra om bes i januari och hoppas givetvis att allt är i sin ordning då. Ni med erfarenheter skriv!
 
Inte samma erfarenheter då min varit fräsch förutoom när hon skadade sig men det låter onekligen som växtvärk och även jag skulle avvakta, skrittpromenader för hand och vila och sen återkomma som sagt.

Ni kanske skulle passa på och ta Borrelia/Erlichios prov för att utesluta det också?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 542
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 316
Senast: Karminnie
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 897
Senast: Vogue
·
Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp